בצל המלחמה בישראל והאיומים שנוספו בחודשיים האחרונים כמו המיליצייה החות'ית בתימן, ארה"ב פעלה רבות במזרח התיכון כדי לסכל את התחזקותם של גורמי טרור באזור. עם זאת, ב"פוליטיקו" האמריקאי דווח היום (רביעי) כי לפנטגון "נגמר הכסף" עבור המשך ההתבססות כפי שהיא כעת במזרח התיכון.

על רקע המחלוקת בממשל ביידן: בכירה ב-CIA פרסמה תמונה פרו-פלסטינית
בין אמת לשקר: כך מסוקרת עסקת החטופים בכלי התקשורת ברחבי העולם

הצבא, כמו שאר הממשל הפדרלי, פועל באמצעות מימון זמני שהקפיא את ההוצאות בשל הפסקת הפעילות של הקונגרס עקב אי הסכמות. מכיוון שתנועות החילות במזרח התיכון לא תוכננו, הפנטגון נאלץ למשוך כסף מחשבונות תפעול ותחזוקה קיימים. דובר מחלקת ההגנה האמריקאית, הסביר על פי הדיווח כי היה צריך לחפש מקורות תקציביים אחרים לפעילות, משמע פחות כסף לאימונים, תרגילים והיערכות שהצבא כבר תכנן לשנה הבאה. 

נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי (צילום: רשתות ערביות)
נושאת מטוסים אמריקאית במפרץ הפרסי (צילום: רשתות ערביות)

"האירועים הנוכחיים שינו חלק מההנחות התפעוליות ששימשו לפיתוח בקשת התקציב של הנשיא לשנת 2024. באופן ספציפי, לא בקשת התקציב הבסיסית ולא הבקשה המשלימה ל-2024 כללו מימון לפעולות ארה"ב הקשורות לישראל", הוסיף.

כמו כן, הדובר חשף כי הפריסה הצבאית במזרח התיכון, אשר נוכחת בין היתר מול חופי ישראל, אילצה את המחלקות הצבאיות להעריך מחדש את הדרישות למבצעים נוכחיים ועתידיים בהתבסס על המלחמה בישראל.