בעוד שביתת הנשק המורחבת בין ישראל לחמאס נכנסת ליומה השישי והאפשרי האחרון ביום רביעי, נערכים מאמצים דיפלומטיים לשמור על הפסקת הלחימה, כך ע"פ דיווח היום (רביעי) ב-CNN.  בנוסף,בצרפת דווח כי חמאס הסכים להאריך את הפסקת האש בארבעה ימים והודיע על כך למתווך הקטארי.

הפסקת האש תוארך בשנית? ההצהרה של מדינות ה-G7 והסיוע הגדול של ארה"ב לרצועה
על רקע המחלוקת בממשל ביידן: בכירה ב-CIA פרסמה תמונה פרו-פלסטינית

ההסכם בין ישראל לחמאס הוארך ביום שני ביומיים נוספים. כעת חמאס "שואף להאריך את הפסקת האש", אמר חבר הלשכה המדינית של הארגון. ע'זי חמאד אמר כי חמאס משתמש בכל הקלפים שיש לו במשא ומתן.

הצפי הוא שאם הכל יתנהל כשורה ביום רביעי - וחמאס ישחרר לפחות 10 בני ערובה ישראלים כמתוכנן - חמאס יוכל לייצר רשימה נוספת של בני ערובה ליום הבא, ולהאריך את ההשהיה ב-24 שעות נוספות, לפי מקור המכיר את דיונים מתמשכים בדוחא, קטאר בין פקידים המייצגים את ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים.

מנהלי המשא ומתן מאמינים שיש מספיק נשים וילדים בשבי חמאס כדי להאריך את הפסקת האש ביומיים נוספים לפני שהדיון יפנה לגברים וחיילים בני ערובה, אמר המקור. 

במהלך דיונים בדוחא, קטאר, ביום שלישי, פקידים המייצגים את ישראל, ארה"ב, קטאר ומצרים היו בקונצנזוס בנוגע לעבודה להארכת ההשהיה הנוכחית במלחמת ישראל-חמאס כדי להוציא עוד בני ערובה מעזה, אמר מקור המכיר את הדיונים. . 

הצפי הוא שאם הכל יתנהל כשורה ביום השישי להפוגה ביום רביעי - וחמאס ישחרר לפחות 10 בני ערובה ישראלים כמתוכנן - חמאס יוכל להפיק רשימה נוספת של בני ערובה ליום הבא, ולהאריך את ההפוגה ב-24 שעות נוספות. אמר מקור. 

מנהלי המשא ומתן מאמינים שיש מספיק נשים וילדים בשבי חמאס כדי להאריך את הפסקת האש ביומיים נוספים לפני שהדיון יפנה לגברים וחיילים בני ערובה, אמר המקור. 

מנהל ה-CIA, ביל ברנס, שנסע לאזור כדי להשתתף בדיונים על הצעדים הבאים בהפוגה של ישראל-חמאס, היה מעורב בדיונים עם עמיתיו על הרחבת בסופו של דבר את קטגוריית בני הערובה שישוחררו לגברים ולחיילים, אמרו מקורות. היו גם שיחות הקשורות להוצאת גופות ההרוגים על ידי חמאס מעזה