המצב ההומניטרי בעזה הולך ומחריף, והחששות מחידוש הלחימה הקרובה רק מגבירים את המתיחות והייאוש של המקומיים לרכוש אספקה ​​רבה ככל האפשר. 

ימנע מחמאס לשלוט ויקצר את המלחמה: הצעד שישראל וארה"ב שוקלות לנקוט בעזה
"הרג חסר הבחנה": המשבר עם ספרד מגיע לנקודת רתיחה

ישנה התמוטטות של הסדר הציבורי במקומות רבים, בעיקר בדרום הרצועה. כפי שניתן לראות יותר ויותר ברשתות החברתיות ובפורומים סגורים, התושבים נמצאים בפאניקה כתוצאה מהמחסור במזון ובמוצרים בסיסיים ובוזזים שלל ממשאיות הסיוע.

המצוקה מובילה את התושבים לפתוח ערוצים משלהם ולנסות להשיג מזון או אפילו מקום מחסה, אך מעדויות באותם פורומים עולה כי חלוקת הסיוע מנוהלת על ידי "מאפיה" ממשלתית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

מאחר וסניפי הבנקים ברחבי הרצועה הופגזו ומתקני האוצר בצפון נשלטים על ידי כוחות צה"ל, רבים מהשוטרים בדרגים הנמוכים לא קיבלו משכורות. לאור זאת הם מנסים לדאוג למשפחותיהם תוך שימוש במדים שלהם כדי להחרים סיוע מאחרים ולדאוג לעצמם.

התמונה הראשית והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]