לפי מקורות שונים, מצרים משריינת כעת את הגבול שלה עם עזה כדי למנוע חדירה של פליטים לשטחה. בשבוע האחרון החיזוק החל באמצעות ערמות חול ועכשיו מתחילה בנייה של קיר בטון נוסף וגדר תיל דוקרנית.

לפי הדיווחים בערוצי התקשורת הערבית, צה"ל מכתר את העיר ח'אן יונס בדרום רצועת עזה בעיצומם של קרבות עזים, וכי אלפי תושבים נמלטו מהאזור. בנוסף, צוין כי מאז ה-7 באוקטובר נפלו מאות חיילים ישראלים, וכן נהרגו ונפצעו עשרות פלסטינים בהפצצות חיל האוויר הישראלי ברצועה.

תושבי ח'אן יונס בורחים מהעיר (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

לפי הדיווח באל-ערבייה, תושבי עזה חווים משבר הומניטרי חמור. עוד פורסם כי צה"ל מכתר כעת את העיר ח'אן יונס שבה מתחוללים הקרבות הקשים ביותר מאז תחילת המבצע. אלפי תושבים ברחו מן העיר בעוד שאחרים מהם התבצרו באזור קטן ליד הגבול המצרי בתנאים קשים. הפלגים הפלסטיניים הזהירו: "אנו עומדים מאוחדים מול הקונספירציה שמטרתה לעקור את העם הפלסטיני משטחה של רצועת עזה לסיני. אנו מזהירים את מי שישתף פעולה עם האויב הציוני".

פלסטינית במעבר רפיח, ארכיון (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: רויטרס)
פלסטינית במעבר רפיח, ארכיון (למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: רויטרס)

מקורות בתנועות החמאס והג'יהאד האסלאמי, אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הגדודים מתעמתים עם הכוחות הישראליים כדי למנוע מהם להיכנס לשטח ח'אן יונס ולאזורים שממזרח לעיר, כמו גם למחנות הפליטים הסמוכים. עוד דווח על ידי סוכנות הידיעות הפלסטינית כי היום (רביעי), המשיך חיל האוויר הישראלי להפציץ אינטנסיבית בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.