העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דיווח היום (חמישי) כי מתקיימים מגעים בין סעודיה לצרפת, שמטרתם הינה גיבוש חזון משותף להפסקת המלחמה בעזה. אחד הנושאים בשיחות הוא גירוש הנהגת חמאס מעזה למדינה שתסכים לקלוט את המנהיגים, כאשר במהלכן עלה שם של מדינה שטרם הוזכרה בהקשר - אלג'יריה. 

סינוואר ציפה לתגובה הזאת של צה״ל - אבל לא לקח בחשבון שני דברים קריטיים
רופא מטה משפחות החטופים מתריע: "יש עדויות על אנשים גוססים, הם על זמן שאול"

עוד דווח, כי במסגרת ההסכם רצועת עזה תפורז מנשק, ימונה ממשל מקומי וישוחררו כ-5,000 אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל. כמו כן, נרמול היחסים עם סעודיה יהווה קלף מיקוח כדי ללחוץ על ישראל.

ביום שישי האחרון דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי על פי גורמים ישראלים, שירותי המודיעין של ישראל מתכוננים להרוג את מנהיגי חמאס ברחבי העולם כאשר המלחמה ברצועת עזה תסתיים.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהוראת ראש הממשלה נתניהו סוכנויות הריגול הבכירות בישראל עובדות על תוכניות לצוד מנהיגי חמאס המתגוררים בלבנון, טורקיה וקטאר, שאפשרה לחמאס לנהל משרד פוליטי בדוחא במשך עשור. 

במשך שנים מדינות כמו קטאר, לבנון, איראן, רוסיה וטורקיה סיפקו לחמאס הגנה. על פי הדיווח, התוכניות החדשות יסמנו הזדמנות שנייה לנתניהו, שהורה ב-1997 להרעיל את מנהיג חמאס חאלד משעל בירדן. הניסיון המתועד היטב הוביל במקום זאת לשחרורו של המנהיג הרוחני של חמאס, השייח' אחמד יאסין.

תיעוד מרגע כניסת כוחות צה"ל למפקדה הצבאית של חמאס בתוך בית החולים רנתיסי. באדיבות דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)