עובדים בבית קפה באוקלנד, קליפורניה מנעו כניסה לשירותים של אחת מהלקוחות במקום בטענה: "את לא רשאית להיכנס, יש שירותים אחרים". כך פורסם היום בבוקר (חמישי) בעמוד ה-X של Stop Antisemitism. כאשר בכל זאת נכנסה, צילמה את הכתובות על השירותים: "ציונות = פאשיזם", "כיבוש", ולאחר מכן יצאה תוך כדי שהעובדים אומרים לה: "Free Palestine, always". היא התחילה לצלם לאחר שהתלוננה כי הכתובות אנטישמיות.

בכל זאת נקודת אור: הזירה הפנימית בארה"ב נעמדת מול האנטישמיות

הסרטון שצילמה האישה, כנראה יהודייה, עורר גלים ברשתות והגיע לכמיליון צפיות. הפרופיל שהעלה אותו, "Stop Antisemitism", קרא לפיטורם של העובדים המצולמים. העמוד ידוע בחשיפתו של אנטישמיות ברחבי העולם, והביא בעבר לפיטוריהם של מספר אנשים לאחר שהעלה תיעודים שלהם תולשים כרזות של חטופים, שהופצו במהירות והגיעו גם למנהלים ולמקומות העבודה שלהם.

''ציונות = פאשיזם'', כיתוב בבית קפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
''ציונות = פאשיזם'', כיתוב בבית קפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

נזכיר כי מנתונים שנאספו עולה כי 73% מהסטודנטים היהודים בארצות הברית חוו תקריות אנטישמיות מאז פרוץ המלחמה, זאת לעומת סקר שנערך לפני פרוץ המלחמה, אז כשליש מהסטודנטים בלבד העידו על תקריות אנטישמיות, וכשליש נוסף היו עדים לפעילות אנטישמיות שלא כוונה אליהם אישית. האירוע הנ"ל קרה לאחר שאתמול (רביעי) נציגת בית הנבחרים האמריקאי תקפה את נשיאי האוניברסיטאות: "כולם חייבים להתפטר מידית היום", לאחר שסירבו להגיד שקריאה לרצח עם של יהודים היא בריונות והטרדה לפי כללי ההתנהגות שלהן.

התמונות בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]