מעל ל-500 עובדים של 142 ארגונים יהודיים בארצות הברית, מבתי כנסת וקבוצות הסברה ועד סמינרים ומוזיאונים - שלחו היום (חמישי) מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובו קריאה להפסקת אש ולהחזרת החטופים, אשר כלל גם שיקוף מגוון הדעות היהודיות בארה"ב על מלחמת ישראל-עזה.

תיעוד מלב העיר עזה: עשרות שבויים מחבלי חמאס נפלו לידי כוחות צה"ל | תיעוד
פעילים במודיעין ובמערך התצפיות: שני בכירי החמאס שחוסלו בעזה

עשרות חותמים הצטרפו באנונימיות למכתב, מה שלדברי המארגנים משקף את "הלחץ האדיר לשתוק ולא להביע את דעתם בפומבי" שעומד בפניהם, מכיוון ש"רבים מהארגונים שהם עובדים עבורם והתורמים שמממנים אותם - לא קראו להפסקת אש". המכתב קורא, כאמור, להפסקת הלחימה, אך גם קרא לביידן להיפגש עם שלי גרינשפן, איש הקשר היהודי בבית הלבן.

פרסום תוצאות סקרים של קבוצות מיעוט, כמו יהודי ארה"ב, עלול לעלות ביוקר ועדיין לא נערך מחקר רשמי על איך יהודים אמריקאים מרגישים לגבי הסכסוך. מאז מתקפת הפתע של חמאס ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר, עשרות אלפי יהודים אמריקאים הגיעו לעצרות לתמיכה במדינת ישראל, בעוד שקבוצות יהודיות אשר מתנגדות למלחמות התמקדו בתמיכה בהפסקת אש ונראו בישיבות, בהפגנות וברשתות החברתיות.

מפגן התמיכה בישראל בוושינגטון (צילום :בר שפר)

מוקדם יותר השבוע, חמש מקבוצות ההסברה היהודיות החזקות ביותר במעצמה הודיעו שהן יצרו "חדר חדשות" משותף דו-מפלגתי שמטרתו להילחם במידע מוטעה על המלחמה אשר מופץ ברשתות החברתיות ובתקשורת הבינלאומית, ולפרסם עובדות שלדעתם זקוקות לתשומת לב רבה יותר.

"כקבוצה של אנשי מקצוע מקשת רחבה של ארגונים יהודיים, רבים מאיתנו הקדישו את מפעל חיינו לבניית קהילות יהודיות משגשגות", נכתב במכתב שנשלח לבית הלבן. "בין אם בהשראת יקירינו הישראלים והפלסטינים, מונחים על ידי חוכמת הטקסטים העתיקים שלנו, או מונעים על ידי עקרונות שהועברו אלינו במהלך הדורות, אנחנו מרגישים שאנחנו חייבים להביע דעה עכשיו".

עוד נכתב במכתב: "אנחנו יודעים שאין פתרון צבאי למשבר הזה. הדרך היחידה לשלום ולביטחון מתמשכים היא באמצעים דיפלומטיים המניעים אותנו לעבר עתיד שווה וצודק לכולם".

החותמים כוללים אנשים שעובדים עבור ארגונים בכל הקשת היהודית, מהסמינר התיאולוגי היהודי, שמכשיר רבנים קונסרבטיביים, ועד Neochasid, אתר אינטרנט למוזיקה חסידית. הוא כולל את HIAS, קבוצה לאומית בולטת שעובדת עם פליטים; המוזיאון היהודי קפיטל ב-DC וקבוצות סטודנטים של הלל במספר מכללות ואוניברסיטאות, כולל אוניברסיטת האנטר ואוניברסיטת מיזורי.