האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הואשם הלילה (שישי) בתשע עבירות מס לרבות אי דיווח ותשלום מסים, וכן החזר מס כוזב והונאה. אם ביידן הבן אכן יימצא אשם בכל העבירות הללו, עלולים להיגזר עליו עד 17 שנות מאסר.

ביידן תוקף חזיתית את טראמפ: "ללא האפשרות שייבחר, לא בטוח שהייתי מתמודד"
הבכירה האמריקאית במתקפה על האוניברסיטאות: "חייבים להתפטר"

לפי האישום, האנטר ביידן "התחמק ארבע שנים מאי תשלום של לפחות 1.4 מיליון דולר במסים אותם הוא חייב מ-2016 עד 2019". למרות שביידן הבן שילם בסופו של דבר את המסים שלו מ-2018, התובעים טוענים שהוא ביצע "ניכוי מס כוזב על מנת להתחמק מהערכת מיסים כדי להפחית את התחייבויות הכספיות שלו מול רשויות המס".

התובעים אף טוענים בכתב האישום בן 56 העמודים כי ביידן הבן "פגע בתהליך השכר וניכוי המס של החברה שלו על ידי משיכת מיליוני דולרים מבלי לדווח על כך". אם לא די בכך, בנו של הנשיא "הוציא מיליוני דולרים על אורח חיים ראוותני במקום לשלם את חשבונות המס שלו". לפי כתב האישום נכתב כי "בין השנים 2016 ל-15 באוקטובר 2020, הנאשם הוציא את הכסף הזה על סמים, ליווי ומותרות כמו בתי מלון ונכסים להשכרה, מכוניות אקזוטיות, ביגוד ופריטים אחרים. הכל מלבד מיסים אותם הוא היה חייב לשלם".

האנטר ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
האנטר ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

עורך דינו של האנטר ביידן, אבי לואל, טען כי "בהתבסס על העובדות והחוק, אם שם משפחתו של האנטר היה משהו אחר מלבד ביידן, האישומים בדלאוור, וכעת בקליפורניה, לא היו מוגשים. התובע נכנע ללחץ הרפובליקני להגיש כתבי אישום חסרי תקדים ובלתי חוקתיים. כעת, לאחר חמש שנים של חקירה ללא ראיות חדשות, ושנתיים לאחר שהאנטר שילם את המיסים שלו במלואם, הגישו תשעה אישומים חדשים".

כידוע, כתב האישום מגיע בתקופה גרועה מאוד לנשיא ביידן, זאת בזמן שנכנס לשנת בחירות אשר צפויות להיערך בנובמבר 2024. במהלך החודשים הקרובים, ייאלץ ביידן לנהל את קמפיין הבחירות במטרה לזכות בכהונה שנייה בבית הלבן, זאת בזמן שכתב האישום עלול להעיב ולשרת את מתחריו הפוליטיים מהמפלגה הרפובליקנית.