מאז שפרצה מלחמת "חרבות ברזל" בשבת השחורה ב-7 באוקטובר, אנו עדים לעלייה מדאיגה באירועי האנטישמיות ברחבי העולם. לכך ניתן להוסיף את הכמות העצומה של המחאות הפרו-פלסטיניות בערים מרכזיות, וההתבטאויות המדאיגות מפי מנהיגים ברחבי העולם. אחת המדינות שבהן נרשם זינוק מדאיג בשנאה כלפי יהודים היא טורקיה, והרבה בגלל הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, שתוקף את ישראל בכל הזדמנות ואף מסרב לכנות את חמאס כארגון טרור.

הבוקר (שישי) הופיעה, ולא בפעם הראשונה, על אחד משערי העיתונים המובילים בטורקיה כותרת אנטישמית, שתומכת בפגיעה בישראלים וביהודים. העיתון הפעם הוא "יאני שפק", השמרני, אשר מקורב לנשיא ארדואן, והואשם בעבר בשימוש בדברי שטנה כדי לפגוע במיעוטים ובאופוזיציה. בשער העיתון של יום שישי בבוקר הופיעה כותרת ענק ובה נכתב - "במשך 3000 שנים הם (היהודים) הורגים בגלל האמונה המעוותת שלהם, העולם חייב להרוס את הווירוס הזה".

שער העיתון ''יאני שפאק'' הטורקי (צילום: צילום מסך)
שער העיתון ''יאני שפאק'' הטורקי (צילום: צילום מסך)

מתחת לכותרת הראשית, נכתב בעיתון: "חיילים ישראלים מבצעים מעשי טבח כבר 3,000 שנים, הם מסתירים את מעשי הטבח בטענה של אמונות דתיות מעוותות. חיילים ישראלים הנכנסים לעזה נושאים על מדיהם את סמלי 'המקדש', חיילים הצהירו שהם יבנו את בית המקדש על בתיהם של הפלסטינים".

עוד הופיעה בשער הכותרת - "בתי חב"ד בעזה", ומתחת לכך נכתב: "חיילים ישראלים מקימים בעזה חוגים דתיים המכונים 'בתי חב"ד'. בתים אלו מספקים מקום ליהודים לאכול אוכל כשר ולקיים פולחן במקומות אחרים בעולם, כשנתניהו משווה את הפלסטינים לעמלקים בתורה".

מוקדם יותר השבוע, נשיא טורקיה שלח מסר תקיף לראש הממשלה ואמר כי "נתניהו נכנס להיסטוריה בתואר הקצב של עזה, ואנחנו מתכוננים להעמידו לדין", בעקבות המלחמה שמנהלת ישראל נגד חמאס ברצועה. הנשיא הטורקי אמר את הדברים במהלך טקס הפתיחה של הוועדה לשיתוף פעולה כלכלי ומסחרי של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי בקונגרס באיסטנבול, והוסיף כי "יש לנו חזון לדון באסטרטגיות חדשות, כולל העמדת לדין את האחראים למעשי הטבח הישראלי. אנחנו מכינים את התיקים המשפטיים הדרושים למשפט נתניהו".

בחודש שעבר, נשיא טורקיה התייחס בנאום בפרלמנט למלחמה בישראל וטען כי "חמאס אינו ארגון טרור, אלא תנועת שחרור שמנהלת מלחמה כדי להגן על אדמתה". הוא הוסיף כי "אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אך יש לנו בעיה עם המדיניות שלה בנוגע לפלסטינים. נתניהו ניצל את לחיצת היד שלי. הייתה לי כוונה טובה, רציתי לבוא לישראל - אבל לא אגיע".