האו"ם נמצא על "סף שבירה" בכל הנוגע למצב ברצועת עזה, הזהיר פקיד בכיר, בעודו מתאר את האסון ההומניטרי "הבלתי נסבל" בשטח, כאשר האזרחים שורפים פלסטיק על מנת להתחמם ולא פחות מ-700 איש חולקים את אותו חדר שירותים. 

גוטרש: "אין הצדקה לענישה קולקטיבית"; מועצת הביטחון של האו"ם דנה במלחמה בעזה

גורם רשמי אחר אמר שסוכנויות של האו"ם "בקושי מתפקדות" ואנשי הצוות מביאים את ילדיהם איתם לעבודה "על מנת שיידעו שהם בטוחים, או כדי למות ביחד". 

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר בדיון במועצת הביטחון של האו"ם כי: "קיים סיכוי גבוה לכך שהקריסה של מערכת הסיוע בעזה תוביל להשלכות הרסניות, וכאמור קיים חשש ממשי שהמערכת ההומניטרית נמצאת בפני קריסה מוחלטת".  

פיליפ לצריני, ראש סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, אמר כי זוהי "השעה האפלה ביותר בתולדות הארגון". במכתב ששלח לנשיא העצרת הכללית של האו''ם, דניס פרנסיס, כתב: "במקלטים צפופים ולא סניטריים, מאות אנשים משתמשים בחדרי שירותים בודדים, נשים יולדות, ואנשים מטפלים בפצעים פתוחים. עשרות אלפים ישנים ברחובות".

מנהל אונר"א ברצועת עזה תומאס ווייט צייץ בטוויטר: "הסדר האזרחי מתפרק בעזה - הרחובות פראיים, במיוחד אחרי רדת החשיכה - שיירות סיוע נבזזות ורכבי האו"ם נסקלים באבנים. החברה על סף קריסה מלאה".