סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שישי) כי הממשל האמריקאי ביקש לאשר מכירת 45 אלף פגזים לישראל המיועדים לטנקי המרכבה שלה, עבור הלחימה מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת למרות הדאגה הגוברת מהשימוש בנשק אמריקאי במלחמה ברצועה.

סוף האשראי? דיווח: ארה"ב הציבה לישראל דד ליין למלחמה בעזה

מכירת הפגזים מבטאת מצד אחד את התמיכה הבלתי מעורערת של הממשל האמריקאי בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני הטרור אך עם זאת, הביקורת בארה"ב הולכת וגוברת, בעיקר בשל המספר הרב של קורבנות אזרחיים פלסטינים ברצועה.

כזכור, בחודש שעבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש להרחיב את הגישה של ישראל למאגר הנשק האמריקאי, ובכך להסיר את ההגבלות המוטלות עליה בגישה למאגר הקריטי, עם פיקוח מופחת של הקונגרס. הבקשה הציגה שינויים במדיניות המסדירה את המלאי לצורך מלחמה, מלאי של נשק אמריקאי הממוקם בישראל, ובו פצצות חכמות, טילים, כלי רכב צבאיים ותחמושת וציוד נוספים. המאגר, שהוקם בשנות ה-80', אפשר לפנטגון להיערך עם מצבור נשק עוצמתי למקרה של סכסוכים אזוריים.

בתוך כך, הטיימס הבריטי דיווח כי במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר, הבהיר אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה האמריקני, כי לישראל ישנו דד ליין עד תחילת ינואר לסיים את המבצע הקרקעי בעזה נגד ארגון החמאס.