מלחמת חרבות ברזל: נשיאת אוניברסיטת הרווארד היוקרתית בארצות הברית, ד"ר קלודין גיי, פרסמה היום (שבת) הבהרה לאחר שבעדותה בקונגרס האמריקאי סירבה להתחייב לאסור באופן חד משמעי קריאות לרצח העם היהודי ברחבי הקמפוס. בריאיון שנתנה לעיתון הקמפוס, אמרה כי "למילים יש משמעות, וכשהן גורמות למצוקה וכאב, אני לא יודעת איך ניתן להרגיש משהו מלבד חרטה".

"כמו בימים חשוכים": המכתב החריף מישראל נגד ראשי האוניברסיטאות בארה"ב
נתונים מדאיגים: מרבית הסטודנטים היהודים בארה"ב חוו אנטישמיות בקמפוס

לטענתה, היא נקלעה במהלך עדותה בקונגרס למטח השאלות של חברת הקונגרס הרפובליקני, אליס סטפניק, והרוחות התלהטו. "מה שהייתי צריכה לעשות באותו הרגע היה לחזור לאמת המנחה שלי" אמרה, "והיא שלקריאות לאלימות נגד הקהילה היהודית שלנו - איומים על הסטודנטים היהודים שלנו - אין מקום בהרווארד - ולעולם לא יהיה".

הפגנות אנטי-ישראליות בחודש האחרון באוניברסיטת הרווארד בארהב (צילום: רויטרס)
הפגנות אנטי-ישראליות בחודש האחרון באוניברסיטת הרווארד בארהב (צילום: רויטרס)

התבטאותה מעוררת הסערה הייתה כאמור, תשובה לשאלתה של חברת הקונגרס סטפניק, ששאלה "האם יש מקום בקמפוס לקריאות לרצח עם?" וגיי השיבה: "זה תלוי בהקשר". יממה לאחר דבריה, פרסמה גיי הבהרה. "יש כאלה שבלבלו בין הזכות לחופש ביטוי עם הרעיון שהרווארד תסכים לקריאות לאלימות נגד סטודנטים יהודים", כתבה והוסיפה: "הרשו לי להבהיר - קריאות לאלימות או רצח עם נגד הקהילה היהודית, או כל קבוצה דתית או אתנית הן נבזיות, אין להן מקום בהרווארד, ומי שמאיים על התלמידים היהודים שלנו יידרשו לחשבון".