מאז שהחלה המלחמה ברצועת עזה בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, אירעו בכל רחבי העולם מאות הפגנות פרו-פלסטיניות, כשאחת הערים המרכזיות לפעילות אנטי-ישראלית היא בירת אנגליה, לונדון. אמש, ביום שבת, נערכה בעיר שכל כך אהובה על הישראלים, מחאה פרו-פלסטינית נוספת, כשהפעם המפגינים הלכו צעד אחד רחוק יותר, והניפו שלטים שבהם השוו בין המלחמה בעזה לשואת היהודים באירופה. 

בשלטים הרבים שהונפו על ידי המשתתפים, היה גם ציור אחד שבו נראה מגן דוד כשהוא "נדחק" לים, ומסביבו נכתב - "הפתרון הסופי?". בשלטים אחרים נכתב "שואת עזה" ו"ציונות=עליונות לבנה". אחרים, קראו לתקיפות הישראליות בעזה "רצח עם" ו"שיישרפו הישראלים בגיהנום".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחאה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: AFP via Getty Images)
מחאה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: AFP via Getty Images)

הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: רויטרס)

בתוך כך, מהמשטרה הבריטית נמסר כי 13 בני אדם נעצרו, בעיקר בגלל קריאות השטנה, אך חלקם גם בגין עבירות אחרות כמו החזקת סמים והפרעה לסדר הציבורי. המשטרה המקומית גם עדכנה כי היא חוקרת כעת את השפה שבה השתמשו המפגינים והסיסמאות שנרשמו על השלטים, כולל תצלום אחד שמשווה בין קורבנות השואה לפלסטינים שנהרגו במלחמה בעזה. 

על פי העדויות שעלו ב"טלגרף" הבריטי, נשמעו גם קריאות "מלונדון לעזה, אינתיפאדה גלובלית". מנגד, עמדה קבוצה של יהודים שהחזיקו שלטים שבהם נכתב "היהודי הזה רוצה הפסקת אש", מהשגרם לכמה מהמפגינים למחוא כפיים. מנכ"לית הקרן לחינוך לשואה, קארן פולוק, אמרה: "שוב אנו רואים כרזות אנטישמיות ברחובות לונדון במחאות שכביכול נקראות 'שלוות, ובהן שלטים המשווים בין ישראל, המדינה היהודית, לנאצים, ומתייחסים לפתרון הסופי".

מחאה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: AFP via Getty Images)
מחאה פרו פלסטינית בלונדון (צילום: AFP via Getty Images)

עוד אמרה פולוק: "הם מפגינים בורות עגומה בכל מה שקשור להיסטוריה, הם מעליבים את קורבנות השואה ואת הצאצאים שלהם, ועושים דמוניזציה למדינה היהודית. זו רטוריקה אנטישמית בוטה, וזה מדגיש עד כמה ההפגנות האנטי-ישראליות השבועיות האלו כלל לא שלוות". 

ההפגנה שאירעה אמש בלונדון היא האחרונה בסדרת ההפגנות שערך ארגון "סולידריות עם פלסטין", כאשר היא באה מיד לאחר שבריטניה נמנעה בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הדרישה להביא להפסקת אש מיידית בלחימה בעזה. הצעה שעליה הוטל וטו מצד ארצות הברית. 

ג'וסלין קרויואגן, מפגינה תושבת דרום אפריקה, אמרה: "אנחנו דוכאנו על ידי אנשים לבנים, בתור דרום אפריקאית שחורה היינו צריכים להילחם על החירויות שלנו, ואנחנו עדיין לא לגמרי חופשיים, זה לוקח המון זמן. המילים של נלסון מנדלה היו 'אם הפלסטינים לא חופשיים, אנחנו לא יכולים להיות חופשיים, העולם לא יכול להיות חופשי".