לאחר השימוע המביש בקונגרסנשיאת אוניברסיטת פנסילבניה, אליזבת מגיל, הודיעה הערב (שבת) על התפטרותה, לאחר שאמרה בשימוע כי קריאות לרצח של יהודים מסווגות כבריונות או אלימות, "תלוי בהקשר שלהן".

בהצהרה משותפת ביחד עם יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, סקוט בוק, כתבה מגיל: "זו הייתה הזכות שלי לכהן כנשיאת המוסד המדהים הזה. זה היה כבוד עבורי לעבוד עם הסגל שלנו, הסטודנטים, הצוות, הבוגרים וחברי הקהילה שלנו כדי לקדם את המשימות החיוניות של האוניברסיטה". בוק מצדו כתב בהצהרה: "הנשיאה מגיל הגישה את התפטרותה מרצונה, אך היא תישאר כחברת סגל קבועה. בשם כל קהילת האוניברסיטה, אני רוצה לאחל להודות לה על שירותה כנשיאה ולאחל לה בהצלחה".

שימוע בקונגרס האמריקאי בנושא האנטישמיות (צילום: AFP via Getty Images)
שימוע בקונגרס האמריקאי בנושא האנטישמיות (צילום: AFP via Getty Images)

לאחר השימוע בקונגרס, טענה מגיל כי לא הייתה מרוכזת בתשובות שלה. מגיל טענה כי "לא הייתי מרוכזת בעובדה שהקריאה לרצח של יהודים היא אכן קריאה לאלימות הגרועה ביותר שניתן לחשוב עליה, זה מרושע. אני מצהירה שקריאה לרצח של יהודים נועדה כדי לעורר פחד וחשש באנשים שסבלו משנאה לאורך דורות. לעניות דעתי, זה איום, והמדיניות שלנו בקמפוסים השונים צריכה להיבדק, וכך יהיה. אני מחויבת לביטחון ולרווחה של כל הסטודנטים".

לאחר הסערה שיצר השימוע המביש בקונגרס, רוס סטיבנס, המייסד ומנכ"ל חברת Stone Ridge Holdings Group, איים כי ימשוך תרומה בסך 100 מיליון דולר, אם האוניברסיטה לא תחליף את הנשיאה מגיל.