בית קפה באוקלנד, קליפורניה, פרסם פוסט התנצלות בחשבון הפייסבוק של הרשת, ימים ספורים לאחר שסרטון שהפך לוויראלי חשף תקרית אנטישמית בתוך שירותי העסק, כך על פי הודעה של בעלי Farley's Coffee.

בחשיפת התקרית שתועדה והופצה ברחבי העולם, דווח כי לקוחה בבית הקפה Farley's הבחינה, לכאורה, בכתובת אנטי-ישראלית שנכתבה בתוך תא השירותים ויצאה החוצה, אך כאשר ניסתה להיכנס חזרה כדי לתעד את מה שראתה, העובדים מנעו ממנה תוך שהם חוסמים את המעבר וקוראים לעברה בקריאות גנאי. בסופו של דבר, הלקוחה הורשתה להיכנס ולתעד את הכתובת.

צפו בתיעוד התקרית:

הכיתוב האנטישמי בבית הקפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הכיתוב האנטישמי בבית הקפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הבעלים פרסמו ביום חמישי הודעה בחשבון הפייסבוק של העסק, בה נכתב כי "נקטו בצעדים מתקנים" מול הצוות שלהם. "אנחנו לא אנטישמים; אנחנו מעריכים כל אחד ואחד", נכתב. עוד הם פרסמו ברשתות החברתיות שייתכן ויסגרו את העסק באופן זמני בעוד הם מטפלים בבעיית הצוות, אך הודעה זו נמחקה מאוחר יותר.

בעלי Farley's, איימי וכריס הילארד, פרסמו הצהרה ארוכה יותר בחשבונם ביום שבת בבוקר, בה הם ציינו כי העובדים שחסמו את דרכה של האישה אינם מועסקים עוד בבית הקפה. "למרות שכל העובדים זכאים להיות בעלי נקודות מבט שונות, הם אינם זכאים להתבטא בעבודה בדרכים שאינן מכבדות ופוגעות באחרים. אין מקום בעסק שלנו - או בכל מקום בקהילה שלנו - לגינוי או העלבות כלפי כל אדם על סמך דתו, מוצאו, לאום, צבע עור, נטייה מינית, זהות מגדרית או כל בסיס מפלה אחר", כתבו הבעלים.

''ציונות = פאשיזם'', כיתוב בבית קפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
''ציונות = פאשיזם'', כיתוב בבית קפה בקליפורניה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הזוג הילארד אף הביע צער עמוק על "האירועים המצמררים" שאירעו בבוקר ה-7 באוקטובר, ועל מותם של אזרחים חפים מפשע מאז תחילת הלחימה. "אנו יכולים וצריכים להיות טובים יותר - וזה מתחיל ביצירת מרחב בטוח עבור כל מי שמגיע לבית הקפה שלנו", סיכמו.