משרד ראש הממשלה אישר היום (ראשון) כי גופי הביטחון והאכיפה הקפריסאים סיכלו, בשותפות עם המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים, תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין

תסיר את האיום? זאת התוכנית שמגבשת ארה"ב נגד החות'ים
"רציתי להמשיך להילחם": הסמ"פ שנפצע מ-RPG ורגלו נקטעה משחזר את הדרמה

בהודעת המשרד נכתב כי "בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החולייה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות".

עוד נכתב, כי "מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בשבת, ה-7 באוקטובר, הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם. איראן אינה בוחלת בשום אמצעי להשגת יעדיה הנפשעים. המוסד, יחד עם שותפיו בארגוני המודיעין והביטחון, ממשיך לפעול ללא הרף ובמגוון דרכים למיגור איומי הטרור מצד איראן ושלוחותיה, ולהגן על מדינת ישראל, אזרחיה והעם היהודי בכל רחבי העולם".

דרכון מזויף של אחד האיראנים שתכננו לבצע פיגוע נגד ישראלים בקפריסין (צילום: צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דרכון מזויף של אחד האיראנים שתכננו לבצע פיגוע נגד ישראלים בקפריסין (צילום: צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

מהמטה לביטחון לאומי נמסר כי "מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה. המל"ל וקהילת המודיעין עדכנו רק לאחרונה את רמת האיום כלפי ישראלים בחו"ל וממשיכים להנחות את אזרחי ישראל בהתאם לכך".

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

מוקדם יותר דווח בעיתון "קת'ימריני סייפרוס", היוצא לאור בקפריסין, כי שני אזרחים איראנים נעצרו בחשד שתכננו לפגוע בישראלים החיים במדינה.

כתב "וואלה!" גיא אלסטר דיווח כי על פי העיתון, השניים היו בשלבים המוקדמים של איסוף מודיעין על מטרות ישראליות פוטנציאליות. עוד דווח, כי האיראנים היו פליטים שקיבלו מקלט על רקע פוליטי והיו בקשר עם אדם הקשור לצבא "משמרות המהפכה" האיראני.

יואב גלנט על משמרות המהפכה. צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון
התמונה של הדרכון בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]