ע"פ גורמים ישראלים, המבצע הצבאי של ישראל נגד חמאס מתמקד כעת בלכידת או הרג המבוקש ביותר בעזה, מנהיג חמאס יחיא סינוואר, כך דווח היום (ראשון) באתר החדשות 'אקסיוס'.

אזרח שוודי המועסק על ידי האיחוד האירופי הועמד לדין באיראן באשמת ריגול למען ישראל
המוסד אישר: סוכלה תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד ישראלים בקפריסין

לאחר יותר מחודשיים של פגיעה בעמדות ארגון הטרור, גורמים ישראלים מאמינים כי חיסול סינוואר ומקורביו יאיץ את קריסתו הצבאית של חמאס וסיום המלחמה שהחלה לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

כידוע, במהלך השבוע האחרון הרחיב צה"ל את פעילותו הקרקעית לעיר חאן יונס שבדרום עזה, תוך המשך התקפות על מספר אזורים בצפון עזה. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר בשבת כי חמושים רבים של חמאס נכנעים בצפון עזה, דבר שהוא הגדיר כסימן להתמוטטות הצבאית של הארגון. בנוסף, תיעודים אחרונים הציגו עשרות גברים פלסטינים נכנעים לחיילי צה"ל בצפון עזה. גורמים רשמיים בצה"ל טענו שחלק מהגברים היו חמושים של חמאס, בעוד שאחרים היו אזרחים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

הסברה ע"פ המודיעין הישראלי היא שסינוואר ברח מעזה בתחילת המלחמה והסתתר במנהרות חמאס מתחת לעיר חאן יונס שבדרום המדינה. בשבוע שעבר אמר רה"מ נתניהו כי צה"ל כיתר את ביתו של סינוואר בחאן יונס אך מנהיג חמאס לא היה שם. "הוא יכול לרוץ ולהסתתר אבל אנחנו נשיג אותו", אמר נתניהו. גורם הגנה ישראלי בכיר אמר כי מטרת המבצע בחאן יונס היא ללכוד את סינוואר - מת או חי.

ע"פ גורמים ישראלים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר הוא זה שתכנן את הפיגוע הקטלני ב-7 באוקטובר עם קבוצה קטנה של מקורבים, ביניהם מוחמד דאיף, שהוא מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ומרוואן עיסא, סגנו של דאיף.