פוליטיקאי בכיר בארגון חיזבאללה הלבנוני אמר כי תקיפות אוויריות ישראליות בדרום לבנון סימנו "הסלמה חדשה" אליו הגיב הארגון ב"סוגים חדשים של תקיפות", כך דיווחה היום סוכנות הידיעות 'רויטרס'. 

לאחר הדיווחים על חיסולו: דובר חמאס בהצהרה מוקלטת ראשונה לכאורה
צה"ל מציג: אלו בכירי חמאס בצפון הרצועה שחוסלו | צפו

חבר בפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה אמר כי ההסלמה "לא תרתיע את ההתנגדות בלבנון מלהמשיך להגן על ארצה ולתמוך בעזה". חיזבאללה הגיב להסלמה בסוגים חדשים של תקיפות, בין אם זה "באופי הנשק (המשומש) או האתרים הממוקדים", הוסיף.

בתוך כך, הרמטכ״ל סייר היום בעוצבת הגליל (91) עם מפקד האוגדה, תת-אלוף שי קלפר וקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות והגדודים בגזרה. בנוסף פגש את חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ מלכיה. הרמטכ"ל אמר: "על החזרה לכל היישובים, גם בדרום וגם בצפון - אחד, צריך לחזור למצב אחר, ולחזור גם לביטחון וגם לתחושת ביטחון. יש דרך צבאית לעשות את זה, ההתחלה שלה זה גם מה שאתם עושים כאן, לפגוע להרתיע, להרוג פעילי חיזבאללה, להראות את העליונות שלנו, והיא יכולה לבוא גם בתצורה של מתקפה והתקפה ומלחמה, ויכול להיות שעל פני הזמן זה יקבל גם תקופות ופתרונות אחרים, כי אנחנו במיקוד בין הזירות על דברים אחרים".

"מדינת ישראל אף פעם לא לקחה ואמרה מלחמה זה הפתרון הראשון שננסה, אבל אנחנו מבינים שבמצב כאן זה צריך להיגמר בשינוי מצב מאוד מאוד ברור. וכן, קרה דבר מאוד קשה שאומר לנו יש מקרים שנכון להשתמש בכלי הזה, במלוא העוצמה שלו. אנחנו בעזה משתמשים בו, אני לא רוצה להגיד במלוא העוצמה, אבל בעוצמות רבות מאוד וגם עם הישגים יפים״.

מוקדם יותר, בלבנון הותקפו מאות מטרות, חוסלו עשרות רבות של פעילים והושמדו יכולות ומערכים, ביניהם 106 עמדות כוננות. בנוסף, הצבא פועל גם כנגד תשתיות טרור של חיזבאללה בסוריה וכנגד יכולות אוויריות. בצה״ל אומרים כי ברקע מתקיים מאמץ מדיני בניסיון לגבש מצב שעליו תתבסס הסדרה מדינית. בנוסף לכך, תידרש מערכת הגנתית אחרת מבחינת היקפי סד״כ פריסה ותשתיות אחרות וכך גם לגבי מדיניות הפעולה. לצד זאת יתכן מצב שידרש מאמץ צבאי בלבנון, כאשר נכון לעכשיו המאמץ המרכזי מושקע באופן מבוהק בעזה.

כזכור, לאחר מספר שיגורים לעבר ישראל, צה"ל תקף בסוף השבוע האחרון בעוצמה בלבנון., כאשר במספר תיעודים שעלו לרשת, ניתן היה לראות את ממדי ההרס העצום בלבנון. 

בתוך כך, על פי הערכות שונות, שלושה מחבלים של החיזבאללה חוסלו בתקיפה ישראלית שבוצעה לאחרונה בסוריה. אחד מהם, הוא חסן דקדוק, בנו של בכיר חיזבאללה עלי מוסא דקדוק.