בצל המלחמה בעזה, עיתון הוול סטריט ג'ורנל ביצע היום (שני) סקר בקרב תושבי ארצות הברית ובחן מהם דעותיו של הציבור האמריקאי על ישראל. בין היתר, נבחנו מהם אחוזי התמיכה בקרב הדמוקרטים, רפובליקנים, וסה"כ בקרב אזרחים צעירים. מהסקר, עולה כי דעת הקהל בארה"ב נותרה חיובית כלפי ישראל, אך קצת יותר משליש מהאמריקאים אומרים שהם מזדהים באותה המידה עם ישראל והפלסטינים.

"הפתרון הסופי": המפגינים הפרו-פלסטינים הלכו צעד אחד רחוק מדי
"הם האויב - לא היהודים": מה חושבים תושבי עזה על חמאס?

55% מסך הנשאלים אמרו כי הם מאמינים שישראל נוקטת בפעולה הצבאית הנדרשת כדי להגן על עצמה ולמנוע מתקפה נוספת של חמאס, זאת לעומת 25% מהנשאלים שאמרו שהפעולה הצבאית של ישראל אינה פרופורציונלית והלכה רחוק מדי. מבחינת היחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כ-42% מהמצביעים אמרו שהם מזדהים יותר עם ישראל, לעומת 12% שאמרו את אותו הדבר לגבי הפלסטינים. 

כמו כן, הנשיא ביידן קיבל ציונים נמוכים על תגובתו למלחמה, זאת כאשר 37% מהנשאלים אמרו שהם מרוצים מדרך הטיפול שלו בלחימה, לעומת 52% מהנשאלים שלא הסכימו.

מהנתונים ניתן לראות כי גיל והשתייכות למפלגה היו גורמים משמעותיים בכל הנוגע לסנטימנט כלפי ישראל והפלסטינים. כמעט רבע מהדמוקרטים אמרו שהם מזדהים יותר את הפלסטינים, לעומת 17% שאמרו שהם מזדהים יותר עם ישראל. קצת פחות ממחצית הדמוקרטים אמרו שהם מזדהים באותה מידה עם שני הצדדים.  

לעומת זאת, יותר משני שלישים מהרפובליקנים אמרו שהם מזדהים יותר עם ישראל, לעומת 2% בלבד שהעדיפו את הפלסטינים, וכן 17% שמזדהים עם שני הצדדים במידה שווה. קצת יותר משליש מהעצמאיים אמרו שהם מזדהים יותר עם הישראלים, בעוד 11% אמרו שהם מזדהים יותר עם הפלסטינים, וכשליש אמרו שהם מזדהים באופן שווה עם שני הצדדים. 

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

דמוקרטים מתחת לגיל 50 אמרו שיש להם יותר הזדהות עם הפלסטינים בהפרש של 35% עד 13%, בעוד שדמוקרטים מעל גיל 50 הזדהו יותר עם ישראל בהפרש של 22% עד 12%.

כמו כן, המצביעים היו חלוקים בשאלה האם ארה"ב עושה יותר מדי או מעט מדי עבור התמיכה בישראל או התמיכה בפלסטינים. קצת יותר מחמישית מהנשאלים, אמרו שארה"ב עושה יותר מדי כדי לתמוך בישראל, בעוד שרבע אמרו שארה"ב עושה מעט מדי, וקצת יותר משליש אמרו שארה"ב עושה זאת במינון המתאים. כשנשאלו על הפלסטינים, 21% מהנשאלים אמרו שארה"ב עושה יותר מדי כדי לתמוך בהם, לעומת כרבע שאמרו שארה"ב עושה מעט מדי, וקצת פחות משליש שאמרו שהפלסטינים קיבלו את הסיוע המתאים.

למרות שהמלחמה שלטה בעיקר החדשות בחודשיים האחרונים, הסקר מצא שהאמריקאים היו מודאגים בעיקר בנושאים כמו הכלכלה וההגירה לקראת הבחירות לנשיאות 2024. רק אחוז קטן מהמצביעים טען כי מדיניות החוץ נמצא אצלו בראש סדר העדיפויות, אך לא את המלחמה בעזה ספציפית.