אלכסיי נבלני, פעיל פוליטי ידוע נגד משטרו של פוטין ברוסיה אשר נכלא בחודש ינואר 2021, הוצא מתאו בבית הכלא ומאז נעלמו עקבותיו, כך דווח היום (שני) בכמה כלי תקשורת באירופה. אחד ממקורביו של נבלני סיפר בחשבון ה-X שלו, כי עורך דינו הגיע לשתי מושבות מזרחית למוסקבה, שם נבלני היה עשוי להיכלא, אך הגורמים הממשלתיים הודיעו לו שאינו נמצא שם.

עורך הדין של נבלני סיפר כי מחפשים אחריו כבר שישה ימים, ולא יודעים מה עלה בגורלו. נבלני נכלא כאמור בשנת 2021, לאחר ששב לרוסיה מגרמניה, שם התאושש מהרעלה. לאורך המלחמה באוקראינה נידון נבלני לכמה מאסרים, ובילה גם חודשים שלמים בבידוד במושבת עונשין ממזרח לבירה מוסקבה.

בחודש מרץ השנה בית המשפט ברוסיה גזר תשע שנות מאסר על מנהיג האופוזיציה הרוסי, בגין הונאה וביזיון בית המשפט. זאת, לאור הטענה כי בטענה כי ניצל לשימוש אישי כמה מיליוני רובל של תרומות שניתנו לארגונים הפוליטיים שלו.

בית המשפט במדינה סבור כי נבלני, אשר נכלא בשנה שעברה לאחר ששרד ניסיון הרעלה מצד הממשל המכהן במוסקבה, הוציא במרמה לשימוש עצמי יותר מ-356 מיליון רובל, מתוך יותר מ-588 מיליון רובל שנאספו כתרומות עבור הקרן שלו למלחמה בשחיתות. לטענת מקורביו של נבלני, שניים מהמקרים לכאורה היו "תורמי קש" ושניים נוספים היו אנשים אמיתיים שהופעל עליהם לחץ כדי שיעידו נגד מנהיג האופוזיציה.