קטאר תמשיך לבצע תשלומים ולתמוך לעזה כפי שהיא עושה כבר שנים, כך הבהיר היום (שני) שר החוץ הקטארי מוחמד בן עבדולעזיז אל-חולייפי בראיון ל-CNN.

אחרי 8 שנות שלטון של הימין השמרני: מכת הסיום של רה"מ פולין
ביידן ייקח בחשבון? הסקר המדאיג על התמיכה בישראל בקרב הדמוקרטים

"אנחנו לא הולכים לשנות את המנדט שלנו. המנדט שלנו הוא עזרה מתמשכת ותמיכה באחינו ובאחיותינו בפלסטין, ואנחנו לא מתכוונים לשנות את זה. נמשיך לעשות את זה בצורה שיטתית, כפי שעשינו בעבר". 

דבריו של אל-חולייפי באים על רקע הכעס בישראל בעקבות שנים של תשלומים מקטאר לחמאס, זאת במסגרת עסקה ובה דיפלומטים קטארים העבירו מדי חודש לעזה מזוודות המכילות 15 מיליון דולר במזומן.

המשלוחים במזומן היו אמורים לסייע בתשלום לעובדי המדינה בעזה. תמונות בשנת 2018 הראו עובדים עומדים בתור כדי לקבל שטרות של 100 דולר.

ישראל אישרה את העסקה בישיבת הקבינט הביטחוני באוגוסט 2018, במהלך כהונת רה"מ נתניהו, שספג אז ביקורת על כך שהוא רך כלפי חמאס. לאחר ששליח קטאר לעזה, מוחמד אל עמאדי, מסר את המזוודות הראשונות של הכסף המזומן בנובמבר 2018, נתניהו הגן על היוזמה.

"אני עושה כל שביכולתי בתיאום עם מומחי ביטחון כדי להחזיר את השקט ליישובים בדרום, אבל גם כדי למנוע אסון הומניטרי בעזה. זה תהליך. אני חושב שכרגע זה הצעד הנכון", אמר נתניהו.

בין מבקריו בזמנו היו שר החינוך דאז נפתלי בנט, שכינה את המזוודות "כספי הגנה". לאחרונה התראיין בנט ל-CNN וטען כי הפסיק לאפשר את התשלומים במזומן כשהפך לראש ממשלה, וכינה את מזוודות המזומנים "טעות נוראית".