לאחר שסוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה הלילה (בין שני לשלישי) על אירוע ביטחוני חריג שבו הייתה מעורבת ספינה בסביבת באב אל-מנדב סמוך לחוף בתימן, כעת יחיא סריע, דובר המיליציה החות'ית, אישר כי אנשי הארגון ביצעו "מבצע נגד מכלית הנפט הנורבגית סטרינדה". 

האולטימטום של החות'ים: "נמנע מכל הספינות בים האדום להפליג לישראל"
יתקפו בתימן? הצעדים החדשים שארה"ב בוחנת נגד החות'ים

עוד טען כי לא שיגרו רקטה לעברה "עד שהצוות סירב להגיב לאזהרות". לדבריו, החות'ים הצליחו לעצור את מעברן של מספר ספינות בימים האחרונים בים האדום. בנוסף איים והציב אולטימטום לישראל: "נמנע מספינות היוצאות לישראל לנווט עד הכנסת סיוע לעזה". 

לפי הדיווחים, ספינת המיכליות המסחרית נפגעה מטיל שיוט ששוגר מתימן, ושריפה פרצה על סיפונה. נזק נגרם לרכוש אך לא היו נפגעים. בתוך כך, ארגון בשם "חיל הים התימני" הורה לספינה לשנות מסלול ולהפליג לנמל בתימן. במקביל, כלי תקשורת תימנים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו בחופי העיר אל-חודיידה שבמערב תימן, הנשלטת על ידי החות'ים.

כזכור, במהלך סוף השבוע הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע איים על ישראל וקרא כי אם לא ייכנס סיוע לרצועת עזה, קבוצת המורדים מתימן תמנע מעבר של כל ספינה שעושה את דרכה לישראל מכל מדינה. בהמשך לכך, איים הדובר הצבאי של הקבוצה כי "כל ספינה שתהיה בדרכה לישראל היא מטרה לגיטימית". בתוך כך, טענו בארגון כי "אנו מוכנים להתמודד עם כל מהלך צבאי נגדנו".

מנגד, ארצות הברית מנסה לבלום את התפשטות המלחמה ברצועת עזה, ופועלת על מנת להקים כוח משימה ימי רב לאומי על מנת להתמודד עם מתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים מול חופי תימן, כך לפי דיווח לאחרונה ב"וושינגטון פוסט". הבית הלבן עדכן כי "זוהי תגובה טבעית לאחר שהארגון, הפועל בשירות איראן, תקף מספר ספינות בשבועות האחרונים". עם זאת, לא ברור עדיין כיצד וושינגטון ושותפותיה יוכלו להרתיע את החות'ים או לבלום את הדרישה של ישראל לפעילות כוחנית נגדם.