מלחמת חרבות ברזל: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך לספוג ביקורת במפלגתו בעקבות התמיכה החד משמעית שלו בישראל מאז פרוץ המלחמה. גורם לשעבר בממשלו של ביידן, הנחשב לבן ברית פוליטי שלו, אמר היום (שלישי) לוושינגטון פוסט, כי "האמפתיה שלו לישראל מעוורת אותו מלהרחיב את האמפתיה גם אל הפלסטינים".

"לא מסכימים על כלום": ביידן הביע תמיכה בישראל - ועקץ את נתניהו
כבר לא לצד ישראל? הדרישה של יהודי ארה"ב מביידן בזמן המלחמה

עוד הוסיף כי "ביידן ידוע ביכולת שלו להביע אמפתיה אותנטית כלפי קבוצות רבות של אנשים, אבל ניכר שהוא לא מרגיש באותו אופן כלפי הפלסטינים".

גם בקרב מצביעיו של ביידן, שהביאו אותו עד הבית הלבן ב-2020, קיימת ביקורת רבה – בעיקר בקרב מצביעיו הערבים והמוסלמים. אימרן סאלחה, האימאם של המרכז המוסלמי בדטרויט, מישיגן, סיפר לפוסט על אכזבת המצביעים. מישיגן, כזכור, נחשבת לאחת המדינות ה"מתנדנדות" שאינן מזוהות עם המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית – ולכן התמיכה של תושביה נחשבת למשמעותית בכל קמפיין בחירות.

ביידן עם נתניהו והשרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ביידן עם נתניהו והשרים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"הם באמת חשבו שהוא יביא בהירות מוסרית לבית הלבן", אמר. "כל מי שהיה מושקע בקמפיין שלו מהקהילה הערבית מוסלמית, ועזר לבחירה שלו ב-2020 מאוכזב. אנחנו מרגישים נבגדים".

בתוך כך, אתמול פרסם הוול סטריט ג'ורנל סקר שבחן את עמדות הציבור האמריקאי על ישראל. בין היתר, נבחנו אחוזי התמיכה בקרב הדמוקרטים, רפובליקנים, ובקרב אזרחים צעירים. מהסקר, עולה כי דעת הקהל בארה"ב נותרה חיובית כלפי ישראל, אך קצת יותר משליש מהאמריקאים אומרים שהם מזדהים באותה המידה עם ישראל והפלסטינים.

55% מסך הנשאלים אמרו כי הם מאמינים שישראל נוקטת בפעולה הצבאית הנדרשת כדי להגן על עצמה ולמנוע מתקפה נוספת של חמאס, זאת לעומת 25% מהנשאלים שאמרו שהפעולה הצבאית של ישראל אינה פרופורציונלית והלכה רחוק מדי. מבחינת היחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כ-42% מהמצביעים אמרו שהם מזדהים יותר עם ישראל, לעומת 12% שאמרו את אותו הדבר לגבי הפלסטינים. 

כמו כן, הנשיא ביידן קיבל ציונים נמוכים על תגובתו למלחמה, זאת כאשר 37% מהנשאלים אמרו שהם מרוצים מדרך הטיפול שלו בלחימה, לעומת 52% מהנשאלים שלא הסכימו.