מכלית הסטרינדה הנורבגית שהותקפה ע"י החות'ים בזמן שעברה במיצר באב-אל-מנדב הייתה בדרכה לאיטליה, הכילה משלוח של דלק ביולוגי, והוכנה להובלת משלוח מנמל אשדוד בינואר - כך דיווח היום (שלישי) ה"פייננשל טיימס". 

חבר פרלמנט טורקי מתח ביקורת על ישראל - והתמוטט מאירוע לבבי
הגרדיאן: יש לחץ בקונגרס האמריקני לסווג את החות'ים כארגון טרור זר

דובר הצבא החות'י, יחיא סארי, לקח אחריות לפיגוע בהצהרה בטלוויזיה שדווחה על ידי סוכנות הידיעות 'רויטרס'. בנוסף, משרד ההגנה הצרפתי אמר גם כי פריגטה צרפתית "יירטה והשמידה" מזל"ט שאיים על הספינה. 

גייר בלסנס, מנכ"ל ג'יי לודוויג מוווינקלס רדרי, אמר כי איש לא נפגע והצוות הצליח לכבות את השריפה. התקרית המדוברת היא הדוגמה האחרונה לכך שבעלי ספינות מרחבי העולם נגררו לסכסוך מתעצם במזרח התיכון, בעקבות סדרת התקפות על כלי שיט הקשורים לישראל וכלי שיט אחרים מצד החות'ים, זאת מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר שהובילה למלחמה עם ישראל. 

כזכור, במהלך סוף השבוע הדובר הצבאי של החות'ים יחיא סריע איים על ישראל וקרא כי אם לא ייכנס סיוע לרצועת עזה, קבוצת המורדים מתימן תמנע מעבר של כל ספינה שעושה את דרכה לישראל מכל מדינה. בהמשך לכך, איים הדובר הצבאי של הקבוצה כי "כל ספינה שתהיה בדרכה לישראל היא מטרה לגיטימית". בתוך כך, טענו בארגון כי "אנו מוכנים להתמודד עם כל מהלך צבאי נגדנו".

מנגד, ארצות הברית מנסה לבלום את התפשטות המלחמה ברצועת עזה, ופועלת על מנת להקים כוח משימה ימי רב לאומי על מנת להתמודד עם מתקפות החות'ים על כלי שיט מסחריים מול חופי תימן, כך לפי דיווח לאחרונה ב"וושינגטון פוסט". הבית הלבן עדכן כי "זוהי תגובה טבעית לאחר שהארגון, הפועל בשירות איראן, תקף מספר ספינות בשבועות האחרונים". עם זאת, לא ברור עדיין כיצד וושינגטון ושותפותיה יוכלו להרתיע את החות'ים או לבלום את הדרישה של ישראל לפעילות כוחנית נגדם.