היום ה-67 למלחמת "חרבות ברזל": בפרלמנט השוויצרי הצביעו היום (שלישי) פה אחד להחרים את פעילות ארגון החמאס במדינה האירופאית, זאת במיוחד לאור מתקפת הטבח על ישראל בשבעה באוקטובר.

"האמפתיה לישראל מעוורת אותו": התסבוכת של ביידן במפלגה הדמוקרטית

"חמאס נוסד במטרה להרוס את מדינת ישראל ותושביה", אמר לאחר ההצבעה, דניאל יוסיטש, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בשוויץ המייצג את קנטון ציריך בפרלמנט. לדבריו הצטרף מתיאס זופי, חבר המפלגה הירוקה בקנטון גלרוס, שטען: "זה לא מקובל שהארגון הזה יוצג כנציג של העם הפלסטיני".

היו גם מי שביקרו את המהלך. "אם שוויץ תאסור ארגונים אחרים מאלה שנאסרו על ידי האו"ם, היא מסתכנת בלחץ בינלאומי", אמר קרלו סומארוגה, חבר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית מז'נבה ונשיא הארגון השוויצרי-פלסטיני. הוא אף התייחס להיסטוריה הארוכה של הסכסוך במזרח התיכון ולהרוגים בצד הפלסטיני: "איסור על חמאס יהיה גם טעות לנוכח תפקידה הפוטנציאלי של שוויץ כמתווך".

ההחלטה במועצת המדינות של הפרלמנט תעבור להצבעה רחבה יותר של המועצה הלאומית, הבית העליון של הפרלמנט השוויצרי, שצפויה להתקיים בשבוע הבא.

כאמור, בחודש נובמבר הורתה ממשלת שוויץ הפדרלית למשרד המשפטים, לגבש טיוטת חוק להחרים את חמאס עד סוף פברואר, זאת ללא תלות פרלמנטרית.