חבר מפלגת הימין הקיצוני בפולין, גז׳גורז׳ בראון, גרם היום (שלישי) לתקרית אנטישמית קשה בבית המחוקקים בוורשה, לאחר שכיבה חנוכיה שהוצבה במקום עם מטף. בתיעוד שהופף ברשתות החברתיות נראה בראון מתקרב אל החנוכיה נסער, כשהוא מרסס מהמטף לאורך כל הדרך. 

לאחר סערת האנטישמיות: באוניברסיטת הרווארד משיבים לטענות
"ציונות = פאשיזם": עובדים בבית קפה מנעו כניסה של יהודייה לשירותים

לאחר מכן כיבה את הנרות שהודלקו בחנוכיה, וכאשר ניגשה אליו עובדת מהפרלמנט במטרה לעצור בעדו – ריסס אותה בפניה בנוזל הכיבוי. האירוע מתרחש על רקע חילופי השלטון שמתקיימים היום בפרלמנט, לאחר שגוש הימין הקיצוני הפסיד בבחירות.

נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט: "חזינו היום במפגן של הסתה ואנטישמיות מהמעלה הראשונה. אם בפרלמנט הפולני לא יכולים לשמור על כבודה וביטחונה של הקהילה היהודית, כיצד ישמרו עליהם במרחב הציבורי?. פעולתו של חבר מפלגת הימין הקיצוני בראון, מתירה את דמם של חברי הקהילה היהודית והיא עלולה להוביל למתקפות נוספות נגדם. אני קורא לרשויות החוק לפתוח נגד בראון בחקירה ולמצות עימו את הדין. ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי בפולין, הרב מרדכי שודריך הוסיף: "לאורך השנים קמו נגד העם היהודי אויבים רבים, החל מהיוונים בתקופת המכבים ועד ארגון חמאס כיום. רבים ניסו לכבות לנו את האור, כולם נכשלו. שוחחתי עם ראש הממשלה הנכנס דונלד טוסק ויחד נפעל להדלקת החנוכייה בפרלמנט מחדש. אף אחד לא יצליח לכבות את האור על העם היהודי".