משטרת קופנהגן, שירות הביטחון והמודיעין הדני והמוסד, אישרו היום (חמישי) כי ביצעו מעצרים של שבעה פעילי חמאס שתכננו מתקפות טרור נגד יעדים ישראלים ויהודים בדנמרק. בנוסף, סוכלה מתקפת חמאס בגרמניה - ארבעה פעילי ארגון הטרור נעצרו.

האזהרה לאירופה: "רשת של שליחי חמאס פעילה ברחבי היבשת"

מהמוסד נמסר כי "בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה ביצעו היום גופי הביטחון והאכיפה בדנמרק מעצר של 7 פעילי טרור שפעלו בשם ארגון הטרור חמאס, וסיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה. בשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, חמאס חותר להרחבת יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם ובאירופה בפרט כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר". 

"ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו", הוסיפו.

ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, מסרה בפגישה עם שרי האיחוד האירופי בבריסל: "הדבר חמור ביותר. כבר מספר שנים שאנחנו רואים שיש אנשים שחיים בדנמרק שלא מאחלים לנו טוב. הם נגד החופש שלנו ועוינים לחברה הדנית, על כל המשתמע מכך".