חברת הספנות הדנית מארסק, שספינתה הותקפה אתמול משטח תימן,הודיעה הערב (שישי) כי היא מפסיקה את מעבר אוניותיה בים האדום. כמו כן, ברויטרס דווח כי חברת הפאג-לויד הגמרנית הודיעה כי הוא שוקלת את העניין.

70 יום ללחימה בעזה: נחשף עוד מחדל ענק של המודיעין
לא להאמין: סכום העתק שהרוויחה המדינה בעזרת החות'ים

מוקדם יותר, ספינה בבעלות גרמנית נפגעה מטיל שנורה על ידי המורדים החות'ים בתימן, כששטה בים האדום. ספינת המשא, המכונה "אל ג'סרה", הותקפה בעת שהפליגה קרוב לחופי תימן. על פי גורמים בגרמניה, אין נפגעים על הספינה.  מחברת השילוח הגרמנת "הפג-לויד", שמחזיקה בבעלות הספינה, נמסר: "הפג-לויד תנקוט באמצעים נוספים כדי להבטיח את בטיחות הצוותים שלנו". מספר שעות לאחר מכן, דווח על תקרית נוספת בים האדום.

הסוכנות לתפעול הסחר הימי של בריטניה הודיעה כי היא חוקרת דיווח של תקרית בסביבת באב אל-מנדב, דרומית מערבית לנמל מוח'ה בתימן. על פי הדיווח, ספינה נפגע מ"חפץ לא ידוע" ואש פרצה על הסיפון. הסוכנות דיווחה קודם לכן על שתי תקריות נוספות, האחת דרומית מערבית לנמל הודיידה בתימן והשנייה מצפון למוקה. הומלץ לכלי השיט באזור לעבור בזהירות ולדווח על כל פעילות חשודה.

ארגון התעבורה הימית הבריטי פרסם מוקדם יותר הודעה בה נאמר כי עצם לא מזוהה פגע בספינה בשעה ששטה בים האדום ואש פרצה על סיפון הספינה. עוד נמסר כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים בספינה. שעות נוספות לאחר מכן נמסר כי אש פרצה על ספינה נוספת לאחר שאירע פיצוץ כשעברה באזור.

כזכור, אתמול הותקפה ספינה אחרת סמוך למצר אך לא היו נפגעים בתקיפה, הספינה הסתובבה ופנתה לכיוון האוקיינוס ההודי. ביום שלישי האחרון, תקפו החות'ים מיכלית נורווגית בזמן שעברה במיצר באב-אל-מנדב והייתה בדרכה לאיטליה, כאשר היא מכילה משלוח של דלק ביולוגי.