חברת התעופה "בריטיש איירווייס" הפסיקה את הקרנות הסיטקום היהודי "Hapless" במערכת הבידור בטיסותיה בגלל חששות לכאורה שהדבר עלול לעורר תגובה נגדית בעקבות המלחמה בישראל.

משנה כיוון? מזכ"ל האו"ם חיבק את נציגי משפחות החטופים וענד את דיסקית השבויים
מגישת ה-BBC פתחה תוכנית עם אצבע משולשת: זה מה שקרה לפני

הסאטירה המדוברת עוקבת אחר הרפתקאותיו של עיתונאי ציני לונדוני עבור עיתון יהודי בדיוני, והיא כונתה הגרסה הבריטית של הסיטקום האמריקאי "תרגיע". בריטיש איירווייס הסכימה באוגוסט לקנות את העונה הראשונה מתוך כוונה להפוך אותה לזמינה לצפייה עבור הנוסעים במשך חצי שנה מחודש דצמבר.

עם זאת, חברת התעופה עצרה את העסקה של 20 אלף פאונד ימים ספורים לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. גארי סיניור, הכותב והבמאי עטור הפרסים, טען שנאמר לו שבריטיש איירווייס אינה רוצה "לתפוס צד" בסכסוך על ידי הקרנת העונה בת ששת הפרקים ורוצה לדחות את העסקה עד לאחר סיום המלחמה.

דוא"ל שנשלח לסיניור ב-13 באוקטובר, ציין: "העדפתה של חברת התעופה היא להישאר ניטרלית במצבים אלו ככל האפשר. כתוצאה מכך התבקשנו להסיר את Hapless מההרכב של דצמבר, אבל נשמח להזמין את הסדרה שוב ברגע שהקונפליקט יגווע".

יוצר הסרט ערער מאז שוב ושוב על החלטה זו. סיניור אמר: "לסדרה אין שום קשר לישראל-פלסטין. זאת אומרת, חוץ מזה שהעם היהודי חי בישראל ושישראל היא מדינה יהודית. אני חושב שמה שזה מראה זה פחד להיתפס כפרו ישראל רק בגלל שיש בו דמויות יהודיות".