שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון, ועמיתתו מגרמניה, אנאלנה בארבוק, פרסמו היום (שבת) מאמר משותף שקורא "להפסקת אש בת קיימא" במלחמה בעזה. "ישראל לא תנצח במלחמה הזו אם הפעולות שלהם יהרסו את הסיכוי לדו קיום בשלום עם הפלסטינים", כותבים השניים במאמר שמתפרסם בסאנדיי טיימס ובוולט אם זונטג.

נתניהו מבהיר: "רק המשך הלחץ הצבאי יביא לשחרור החטופים"
ישראל ידעה על כך שנים - ולא עצרה את "מכונת המזומנים" של חמאס | תחקיר

"יש להם את הזכות להשמיד את האיום מצד חמאס. אבל יותר מדי אזרחים נהרגו. ממשלת ישראל חייבת לעשות יותר כדי להפריד ביעילות בין טרוריסטים לבין אזרחים, להבטיח שהמערכה פוגעת במנהיגי חמאס ובפעילים". השרים מבהירים כי "אנחנו לא מאמינים שקריאה כעת להפסקת אש כללית ומיידית, בתקווה שהיא תהפוך לקבועה, היא הדרך קדימה". "זו התעלמות מהסיבה מדוע ישראל נאלצה להגן על עצמה: חמאס תקפו בברבריות את ישראל ועדיין יורים רקטות כדי להרוג אזרחים ישראלים בכל יום. חמאס חייבים להניח את הנשק". 

השניים גם קראו למדינות ערב "למלא תפקיד מכריע" כדי לקדם ביטחון ארוך טווח עבור הישראלים והפלסטינים. "הן הפגינו מחויבות הומניטרית מוצקה ויש להן אפילו יותר משקל פוליטי כדי להביא (את הצדדים) לשולחן. עליית הקיצוניות היא איום על כולנו, לא רק על ישראלים ופלסטינים".

הצהרת הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

בסיום המאמר, כותבים קמרון ובארבוק: "אנחנו רוצים שהלחימה תסתיים לא רק היום, אלא גם בעתיד. אנחנו רוצים סוף להרג לא רק היום, אלא בעתיד. אנחנו רוצים שלום לילדים ישראלים ופלסטינים, היום ובעתיד. מקרי המוות הטרגיים של רבים כל כך מחייבים אותנו לפעול היום, ממוקדים איך אנחנו מגיעים למטרה הזו בעתיד".