הגשר היבשתי, שקיבל את אישור משרד הביטחון וממשלת ישראל, צפוי לספק אלטרנטיבה מהירה יותר מהמעבר דרך תעלת סואץ, ומהירה עוד יותר למסלול המתארך של ייבוא סחורות באוניות שנאלצות לבצע עיקוף דרך כף התקווה הטובה ולאריך את המסלול בכשלושה שבועות בממוצע כדי להתרחק מהאיום החות'י.
המסע היבשתי מדובאי, במרחק של 2,550 ק"מ, נמשך ארבעה ימים, ומבחריין, במרחק של 1,700 ק"מ, יומיים ושבע שעות. המחיר עומד על כ-1.2 דולר לק"מ, מעט יקר יותר מהובלה ימית בימים רגילים, אך זול כעת.
בנוסף המשלוח היבשתי מהיר הרבה יותר, כאשר החיסכון בזמן קריטי כאשר מדובר בייבוא וייצוא של סחורה עם משך חיים קצר כמו מוצרי מזון טריים, או חומרי גלם ומוצרים שהגעתם דחופה ללקוחות. כמו כן, מזכיר ההגנה האמריקני בדרך לישראל וטען: ״נחזק את ביטחון האזור״.