יותר מחודשיים עברו מאז שהנערה הצעירה נועה ארגמני בת ה-26 נחטפה מפסטיבל המוזיקה "נובה", במתקפת הטרור של השבת השחורה, ועד עצם היום הזה נותרה בשבי בעזה. גם כאשר נשים ישראליות צעירות אחרות שוחררו במהלך הפסקת האש בת השבוע במהלך חודש נובמבר, לא הייתה שום אינדיקציה לגבי ארגמני.

"תדעי שאני אוהבת אותך": המסר קורע הלב של האם חולת הסרטן לבתה החטופה נועה ארגמני

רשת NBC News חשפה כעת מידע המצביע על כך שייתכן שארגמני לא נחטפה על ידי חמאס, אלא סביר להניח שנלקחה על ידי המון עזתים שפרץ לישראל שעות לאחר הפלישה הראשונית. זה עשוי להסביר גם מדוע היא לא שוחררה במהלך ההפוגה האחרונה: ייתכן שחמאס כלל לא מחזיק בה, ואף סביר כי לארגון הטרור אין מידע על מקום הימצאה. 

ארגמני נמנית עם 14 נשים ישראליות אחרות שטרם שוחררו על ידי שוביהן. בעוד שזה ידוע שטרוריסטים של חמאס לקחו בני ערובה במהלך ההתקפה, לא ברור על ידי מי נחטפה ארגמני, - ומסקנה זו התקבלה לאחר ניתוח של הודעות טקסט, שיחות יוצאות ונכנסות, תמונות לוויין ועדויות ממקורות אנושיים, וכן ניתוח של NBC באשר למיקום השמש בזמן חטיפתה. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתמונה שנשלחה לחבר בשעה 7:46 בבוקר, כשעה לאחר שחמאס החל בהתקפה, נראית ארגמני, סטודנטית להנדסת מערכות מידע באוני' בן גוריון, מחייכת ומנופפת לשלום, בעודה מרגיעה חברים מודאגים. התמונה נשלחה על ידי חבר אחר שהשתתף בפסטיבל - אורי טשרניחובסקי ז"ל, בן 29, שמאוחר יותר התברר שנרצח.

בשלב כלשהו לפני הירצחו, חברים אמרו שהיסטוריית השיחות בטלפון של טשרניחובסקי הראתה שקיים שיחה בת כ-7 דקות עם ארגמני, אבל לא ידוע מה נאמר בה. חבריו של טשרניחובסקי גילו על השיחה כשטלפון הנייד שלו הוחזר למשפחתו, לאחר שנמצאה גופתו.

בשעה 8:10 בבוקר, ארגמני שלחה הודעה לחבר אחר, ואמרה שהיא בחניון ו"לא יכולה לצאת". חברתה ביקשה ממנה ל"הסתתר", והוסיפה: "תודיעי לי שהכל בסדר".

בשעה 9:08 בבוקר, ארגמני שלחה לאותה חברה מיקום חי, ואמרה שהיא מקווה "שמישהו יבוא ויציל אותנו".

אור, בן זוגה של ארגמני, שלח תמונת סלפי לחברו בשעה 9:24 בבוקר, בה הוא נראה מפוחד, ונועה שוכבת לידו כששניהם מסתתרים. "מטורף פה", כתב בהודעה.

בשעה 9:32 בבוקר, אור כתב לחברו שיש בערך 20 מחבלים שמחפשים בסביבה אחר כל מי שמסתתר כדי "לתלות אותם". מאוחר יותר, הוא אמר שהתוקפים מוציאים אנשים להורג.

ההודעה האחרונה ששלח לחברו התקבלה בשעה 10:19 בבוקר, ובה הוא הודה לו על הקריאה של החבר לרשויות החירום שיגיעו לאזור הפסטיבל.

ההודעה האחרונה שנשלחה על ידי ארגמני התקבלה בשעה 10:27 בבוקר, ובה היא כתבה כי "אין לנו רכב" על מנת להימלט.

ניתוח השמש והצללים המופיעים בווידאו של לכידת הזוג בו נראית נועה מובלת על גבי אופנוע ואבינתן מובל לתוך הרצועה כשהוא הולך על רגליו, מרמזים שאור וארגמני כנראה נחטפו כמה שעות לאחר תחילת המתקפה וקרוב יותר לשעות הצהריים. 

האפשרות השלישית היא שארגמני כאמור לא נמצאת בשבי החמאס. הרשת האמריקאית אספה מידע המצביע על כך שזו אפשרות סבירה שהיא נלקחה על ידי קבוצת עזתים שחצתה את הגבול לישראל לאחר שחמאס כבר פרצו אותו.

שני קצינים צבאיים ישראלים אמרו כי נראה שגל ההתקפה הראשון באותו בוקר על הפסטיבל בוצע על ידי אנשי כוח נוח'בה, אך ככל שעברו השעות, אמרו המקורות, גם עזתים אחרים, בהם גורמים פליליים, נכנסו לאתר הפסטיבל.

אחד הקצינים ציין כי אף אחד מהחוטפים הנראים בווידאו של חטיפת ארגמני ואור איננו חמוש או לובש אפוד טקטי, מה שמרמז שבלתי סביר שמדובר במחבלי נוח'בה. ניתוח השמש והצל המופיעים בתמונות של החטיפה מרמז גם כן שהיא התרחשה בשעות הצהריים המאוחרות, שעות לאחר שכוח נוח'בה פתח כאמור בהתקפה.