"רשימת אפשטיין המלאה" תתפרסם בקרוב? שופט פדרלי בניו יורק הורה אתמול (שלישי) על חשיפת עשרות מסמכים המזוהים עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין.

עקצה את המערכת? שותפתו של ג'פרי אפשטיין מזדהה כיהודיה בכלא - וזו הסיבה
דיווח: הנסיך אנדרו שוקל לבטל את הסכם המיליונים עם המתלוננת נגדו

הצפי הוא שפרסום המסמכים צפוי לזהות מעל 180 בני אדם – רבים מהם ככל הנראה דמויות מפתח באליטה העולמית, ובעלי קשרי הון-שלטון במספר מדינות – שעלולים להיות קשורים לפרשה המטלטלת. חלק מהשמות צפויים להישאר חסויים, ובהם גם שמות של קורבנות שהיו קטינים בעת ביצוע העבירות לכאורה, ובחרו עד כה שלא לחשוף את סיפורם. לפחות אישה אחת ביקשה עד כה מבית המשפט שלא להתיר את פרסום שמה.

החלטת בית המשפט מגיעה כחלק מתביעה שמתנהלת מאז שנת 2015 בין וירג'יניה ג'ופרי, שהייתה אחת מקורבנותיו של אפשטיין, לבין פילגשו לשעבר ושותפתו לפשע גיליין מקסוול. ג'ופרי טענה שאפשטיין ומקסוול סחרו בה כשהייתה בת 17. כיום היא בשנות ה-30 לחייה.

ג'יליין מקסוול וג'פרי אפשטיין (צילום: באדיבות הוט 8)
ג'יליין מקסוול וג'פרי אפשטיין (צילום: באדיבות הוט 8)

מי שאולי יהיה חלק מהרשימה הוא הנסיך אנדרו, שבשנת 2001 הואשם שנגע באחת המתלוננות נגד אפשטיין. נזכיר שבחודש אפריל האחרון, אחרי פרסום חלק מהיומן של אפשטיין התגלה עוד על הקשר שלו עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף אז את יומניו האישיים אפשטיין, ועל פי הפרטים שנחשפו ברק נפגש עם אפשטיין מספר פעמים, כשאחת הפגישות התקיימה כבר ב-2013. עוד נחשף, כי פגישה נוספת התקיימה שנתיים מאוחר יותר, בשנת 2015, ובה השתתף גם ההיסטוריון היהודי נעם חומסקי, הידוע בדעותיו החריפות כנגד ישראל. חומסקי טען כי אפשטיין ארגן את הפגישה כדי "לדון במדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות הפלסטיניות ולזירה הבינלאומית".

הכלא בו הוחזק ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
הכלא בו הוחזק ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

בין המסמכים שכבר פורסמו נמצאים גם חלקים מהעדות ב-2016 של רינאלדו ריצו, השף לשעבר של מנהל הקרן גלן דובין, אשר טען שאפשטיין ומקסוול "הגיעו מלווים בנערה שוודית מבולבלת בת 15".

אפשטיין מת בתא כלא בניו יורק ב-2019 ומותו נקבע כהתאבדות. מקסוול מרצה עונש מאסר פדרלי של 20 שנים על עבירות סחר בבני אדם.

בימים אלה עדיין מתנהל מאבק על חשיפת שמות לקוחותיו של אפשטיין ואנשים שטסו במטוס הפרטי שלו – מאבק שהגיע לשיאו בקונגרס האמריקאי השבוע כשרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט האשימו דמוקרטים ב"חסימת" בקשותיהם למסמכים הללו.