ארצות הברית בולמת כינוס מועצת הביטחון של האו"ם להצבעה על הצעת החלטה הנוגעת למלחמה בעזה. ההצעה שנוסחה על ידי איחוד האמירויות, כוללת תביעה מישראל ל"הפוגה מיידית" במלחמה שהיא מבצעת בעזה, הופצה על ידי משלחת האמירויות ביום שני השבוע ומאז פעלה המשלחת לכינוס דחוף של המועצה להצבעה. ארה"ב הביעה מיד את התנגדותה לנוסח ההחלטה ופעלה לדחיית התכנסות המועצה וקיום הצבעה.  

בהתכנסות המועצה שתוכננה להבוקר נכללה קיום ההצבעה. עד לרגע כינוס המועצה התקיים ונמשך משא ומתן בין משלחת האמירויות לבין
המשלחת האמריקאית. לאחר ישיבה קצרה, נמסר כי ההצבעה נדחית שוב לשעות הערב. להערכת דיפלומטים גם בישיבה הערב, הסיכוי שתתקיים הצבעה לפי דרישת שגרירת האמירויות לנה נוסייבה הוא אפסי.

במסדרונות האו"ם בניו יורק לא זכורה פעילות אמריקאית עקבית ונחושה כל כך שמטרתה לדחות ובעצם למנוע הצבעה במועצת הביטחון דומה לפעילות שהמשלחת האמריקאית מגלה בעקשנות כל השבוע שמטרתה למנוע הצבעה במועצה בנוגע למלחמה בעזה. להערכת דיפלומטים בכירים וותיקים, המשמעות של המאמץ  האמריקאי למנוע את ההצבעה היא מדיניות אמריקאית ישנה שלפיה הסכסוך הישראלי-ערבי-פלשתיני הוא תחום מדיני-דיפלומטי בלעדי של ארה"ב. "האמריקאים אינם אוהבים את מעורבות ארגון האו"ם בסכסוך הישן. זה לא סוד", אמר דיפלומט מערבי בשיחה שלא לייחוס.

הסיבה שאיחוד האמירויות התייצבה בראש היוזמה לקדם ולהשיג אישור מועצת הביטחון להצעת החלטה הנוגעת למצב בעזה היא, שהאיחוד היא חברה בלתי קבועה במועצה וחברותה בת השנתיים במועצה מסתיימת בסוף החודש.

ארה"ב מסתייגת ומתנגדת לסעיף המרכזי בהצעת ההחלטה הממליץ ותובע הקמת מנגנון בראשות והנהלת האו"ם "שיפקח בצורה בלעדית על העברת הסיוע ההומניטרי לעזה דרך נתיבי היבשה, הים והאוויר של המדינות שאינן צד לעימות". זהו סעיף שנכלל בהצעת החלטה על פי ובעקבות דרישה מיוחדת של מזכ"ל האו"ם גוטרש. מלכתחילה ישראל הבהירה לארה"ב את הסכנה בהקמת מנגנון מטעם האו"ם שיפקח על העברת סיוע הומניטרי לעזה. "זה 17 שנים שהאו"ם נכשל בפיקוח וניהול בתחום העברת סיוע הומניטרי לעזה. סיוע שמיד נשלט על ידי החמאס", הסביר שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן לעמיתיו האמריקאיים באו"ם.  שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד אמרה בדיון סגור במועצה שהיא חוששת שמנגנון הסיוע המוצע בנוסח ההחלטה עלול להאט את העברת הסיוע לעזה.

ארה"ב גם התנגדה לנוסח המקורי של הצעת ההחלטה שתבעה מישראל להפסיק מיידית , את המלחמה. שגרירת האמירויות הסכימה להחליף את המונח  ל"הפוגה מיידית". היא לא הסכימה ודחתה בקשה לכלול בהצעת ההחלטה גינוי לחמאס ואזכור המתקפה הרצחנית של ה-7 באוקטובר. רוברט ווד, נציג אמריקאי בכיר שדיבר בדיון שלשום במועצה קרא למועצת הביטחון לגנות את החמאס. "יש למצות את הדין עם החמאס למען קרבנות מעשי האלימות המינית המחרידים שלו ב-7 באוקטובר ואחריו... אסור לאפשר לחמאס לשלוט בעזה לטובת הישראלים  והפלשתינים כאחד".

בעת כתיבת שורות אלו, חמישי אחרי הצהרים שעון ניו יורק, לא ברור אם אכן מועצת הביטחון תתכנס ואם תתקיים הצבעה. שגרירת איחוד האמירויות צוטטה כמי שהתבטאה בשיחה עם דיפלומט ואמרה, "אני אופטימית. אבל אם מו"מ עם ארה"ב לא יניב תוצאה, נקיים הערכה בין חברות המועצה אם וכיצד לקיים הצבעה".