אלפי מפגינים ערכו היום (ראשון) את אחת הצעדות הפרו-פלסטיניות הגדולות ביותר ברבאט שבמרוקו מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל של צה"ל בעזה, בדרישה להפסיק את קשריה של מרוקו עם ישראל. ההפגנות נגד המלחמה בעזה, שפרצה בעקבות המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר, מושכות אלפי בני אדם במרוקו מאז החלה לפני יותר מחודשיים, בעיקר בהובלת קבוצות פאן-ערביות ואסלאמיסטיות.

המקום ממנו חולצו גופות החטופים: התשתית התת קרקעית של חמאס נחשפת | תיעוד
"אוספים מי גשמים בדליים": תושבי עזה נאבקים בקור הקשה

הצעדה אורגנה במשותף על ידי ארגוני שמאל וארגון אל-עדל ואל-אחסאן האסלאמסטי, שהוצא מחוץ לחוק אך הרשויות מאפשרות לו לפעול. במהלך ההפגנה, שבה צעדו גברים ונשים בנפרד, הונפו דגלי פלסטין והוחזקו שלטים שעליהם נכתב "התנגדות עד לניצחון", "עצרו את הנורמליזציה של ממשלת מרוקו עם ישראל" ו"פלסטין חופשית". הם גם קראו גם להחרים מותגים זרים שלטענתם תומכים בישראל.

הפגנה פרו פלסטינית במרוקו (צילום: REUTERS/Ahmed El Jechtimi)
הפגנה פרו פלסטינית במרוקו (צילום: REUTERS/Ahmed El Jechtimi)

מרוקו הסכימה לחזק את הקשרים עם ישראל ב-2020, במסגרת עסקה שתיווך על ידי הממשל האמריקאי תחת שלטונו של הנשיא דאז דונלד טראמפ, שכללה גם את הכרת וושינגטון בריבונות המרוקאית על השטח השנוי במחלוקת של סהרה המערבית. מרוקו אמנם לא ניתקה את יחסיה עם ישראל בגלל המלחמה, אך היא תומכת בפתרון שתי המדינות והיא קוראת להפסקת אש בעזה ולהגנה על האזרחים ברצועה. שתי המדינות טרם השלימו את תהליך הקמת השגרירויות כפי שסיכמו, אך הן התקרבו וחתמו על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני.