בראיון שפורסם אתמול (ראשון) ב"דיילי מירור" הבריטי, סיפר תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 שנחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר ושוחררה כעבור 50 יום, על השיקום שעוברת בתו מאז חזרתה מהשבי. 

"שקלנו להוריד את המזוזה": האימהות היהודיות שנאבקות באנטישמיות העולם
כתב חיזבאללה לעג להרס בקיבוץ מנרה, אבל אז הגיע התיעוד הבא

הנד סיפר כי למרות החוויה הקשה שעברה בתו, היא מצליחה עכשיו לחייך שוב - והחלה לשיר ולרקוד לצלילי השירים האהובים עליה של ביונסה. כזכור, לאחר שהשתחררה סיפר אביה כי אמילי מדברת בלחישות, זאת בעקבות דרישותיהם של מחבלי חמאס מהשבויים לא להשמיע קול.  

בראיון אמר: "הסימן הכי טוב בשבילי הוא שהיא מתחילה לשיר שוב. הקול שלה מתחזק. היא מחייכת כל היום. היא צוחקת ומתבדחת, ורוקדת קצת". כשנשאל על תוכניות חג המולד, אמר תומאס הנד  כי הוא רוצה להפוך אותו עבורה ל"טוב ביותר אי פעם". עוד סיפר שאמילי תקבל כפול מהמספר הרגיל של המתנות מכיוון שזה גם יציין את יום הולדתה התשיעי של אמילי ב-17 בנובמבר, כשהיא עדיין בשבי.

עוד סיפר כי אחרי שאיבדה ממשקלה בשבי, התיאבון של אמילי חזר, ושהיא הופתעה מאוד לראות אותו כששוחררה שכן חשבה שנחטף בעצמו. 
ע"פ פרסומים לאחר שובה, אמילי לא הייתה במנהרה אלא הועברה מבית לבית. שוביה לא פגעו בה פיזית אבל היא למדה איך אומרים "תהי בשקט" בערבית. עוד פורסם כי אסור היה לה לדבר בקול, רק בשקט, וכי היא יכלה רק לצייר או לשחק קלפים כדי להעביר את הזמן. כשאביה שאל אותה האם היא יודעת לכמה זמן היא נעדרה, היא אמרה שהיא חושבת שעברה שנה.