לפי הדיווחים ב"וול סטריט ז'ורנל", פקידים אמריקאים מודאגים מפעילותם של האקרים סינים ומגניבה פנימית של סודות בינה מלאכותית, אותה סין הכחישה. שתי המעצמות מתחרות על עליונות בכל הקשור ל-AI, והן משתמשות בכל האמצעים העומדים לרשותן כדי להשיג יתרון.

ביולי 2018, צעיר בשם Xiaolang Zhang שעבד בחברת אפל, נעצר בשדה התעופה בסן חוזה כשניסה לטוס לבייג'ינג. צוות האבטחה של אפל התריע בפני הרשויות על גניבת סודות מסחריים הקשורים לתוכנית הנהיגה האוטונומית של החברה. Zhang, מהנדס לשעבר של אפל, נעצר באשמת גניבת תוכנת קוד פתוח, מסמכים פנימיים והוראות עבודה. הוא הואשם גם בכך שניסה לגייס עובדים של אפל לעבוד בסין.

בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')
בינה מלאכותית (צילום: אינג אימג')

הצעיר הואשם בסופו של דבר ב-18 סעיפים, כולל גניבה מסחרית, ניסיון לגיוס סוכנים זרים והפרת חוק ניירות ערך. הוא הורשע בכל הסעיפים ונגזרו עליו שתי שנות מאסר. המקרה של Zhang הוא רק אחד מיני רבים של אירועים שבהם סין הואשמה בגניבת קניין רוחני אמריקאי. בשנים האחרונות, סין נחשבת לאחת המדינות המושכות ביותר עבור האקרים.

הרשויות בארה"ב חוששות שסין תשתמש במידע הגנוב כדי להשלים את הפערים הטכנולוגיים שלה. במידה והיא תצליח להשיג עליונות בבינה מלאכותית, היא תוכל להוביל בתחומים רבים, כגון צבא, כלכלה וביטחון. בנוסף לחשש מגניבת קניין רוחני, הרשויות בארה"ב חוששות שסין תשתמש בבינה מלאכותית כדי לאסוף ולאגור מידע על אמריקאים בקנה מידה חסר תקדים, כך לפי הדיווחים ב"וול סטריט ז'ורנל".

דגל סין וארצות הברית (צילום:  Mark Schiefelbein/Pool via REUTERS)
דגל סין וארצות הברית (צילום: Mark Schiefelbein/Pool via REUTERS)

סין קושרה בעבר לגניבות מידע אישי רב, כשה-AI יכולה לשמש כ"תגבור" לפעולות נוספות של האקרים. למשל, בינה מלאכותית יכולה לשמש כדי לזהות אנשים ספציפיים או קבוצות אנשים, ואז לאסוף עליהם מידע ממקורות שונים כגון רשתות חברתיות, מנועי חיפוש ונתוני טלפונים ניידים.

עוד צוין ב"וול סטריט ז'ורנל" כי הממשל האמריקאי פועל כדי להגן על סודות בינה מלאכותית אמריקאיים, ונטען כי ה-FBI מתמקד בהגנה על חברות הייצור של שבבים חזקים מספיק כדי לעבד תוכנות בינה מלאכותית, ופחות על חברות ה-AI עצמן.

הממשל גם מעודד חברות אמריקאיות לנקוט בצעדים לשמירה על סודותיהן. צעדים אלה כוללים שימוש באבטחה מוגברת, הגבלת הגישה למידע רגיש והדרכת עובדים על חשיבות שמירת הסודיות.