כ-38 דקות לאחר שעזב את קואלה לומפור בדרכו לבייג'ינג ב-8 במרץ 2014 המטוס של חברת מלזיה איירליינס נעלם ולא הגיע ליעדו. למרות חיפושים נרחבים, כלי הטיס לא אותר מעולם וגורלם של 237 הנוסעים הוגדר כלא נודע.

בספטמבר האחרון, מומחה החלל ז'אן-לוק מרשאנד והטייס פטריק בלי, הציעו אזור חיפוש חדש המבוסס על ההנחה שהמטוס נחטף במכוון והופל למעמקי האוקיינוס. הם קראו לרשות הבטיחות והתחבורה האוסטרלית, ממשלת מלזיה וחברת החקר Ocean Infinity להתחיל בחיפושים מחדש באזור זה, שהוא קטן יחסית ויכול להיבדק במלואו תוך 10 ימים בלבד.

מה עלה בגורל המטוס המלזי? (צילום: רויטרס)
מה עלה בגורל המטוס המלזי? (צילום: רויטרס)

השניים טענו כי שינוי הכיוון הפתאומי של המטוס התרחש כאשר הוא היה ב"אזור הפקר", בין המרחב האווירי של תאילנד, אינדונזיה, הודו ומלזיה. הם מאמינים כי החוטף היה טייס מנוסה שידע כי באזור זה לא יתגלה בקלות. אם אכן ימצאו את המטוס באזור זה, הדבר יספק תשובה חותכת לתעלומה שנמשכת כבר תשע שנים.

דוח חדש בן 229 עמודים, חשף את מיקום ההתרסקות, לכאורה, העדכני, כ-1560 ק"מ מערבית לפארת' באוסטרליה. הדוח מסתמך על טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הרדיו, ה-"Weak Signal Propagation Reporter" (WSPR), שפותחה בשנים האחרונות על ידי החוקרים ריצ'רד גודפרי, ד"ר האנס קוטזה ופרופ' סימון מסקל.

מטוסים של חברת מלזיה איירליינס (צילום: רויטרס)
מטוסים של חברת מלזיה איירליינס (צילום: רויטרס)

לדברי המומחים, הממצאים החדשים תואמים ניתוחים קודמים של חברת בואינג ואוניברסיטת מערב אוסטרליה, החוקרת את שאריות הפסולת שנמצאו באוקיינוס ההודי. המסקנה המרעישה עוררה תקווה מחודשת לפתרון התעלומה בת תשע השנים, המרתקת חוקרים ותיאורטיקנים של קונספירציה כאחד.

טיסת MH370 יצאה מקואלה לומפור דקות ספורות לפני השעה 17:00 אחר הצהריים, עם 12 אנשי צוות ו-227 נוסעים מ-14 מדינות, 153 מהם מסין. גורלם של כל הנוסעים והצוות לא נודע מאז ההיעלמות המסתורית ב-8 במרץ 2014.