משמרות המהפכה של איראן הצהירו היום (רביעי) כי המתקפה של חמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר "הייתה אחת התגובות להתנקשות במפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני", שחוסל בעיראק בינואר 2020. בתוך כך, בטהרן שלחו מסר מאיים לפיו "על ישראל לצפות לשבת שחורה נוספת". 

במקביל, בהודעה של משמרות המהפכה הייתה גם התייחסות לחיסול הבכיר ראזי מוסאווי, שהיה גורם משמעותי במנגנון העברת אמצעי הלחימה מהרפובליקה האסלאמית לחיזבאללה, דרך סוריה. בטהרן שלחו אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל, כשגם על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי ישראל. בהודעה נמסר כי "ההתנקשות באחד היועצים לא תעכב את המשך המאבק בישראל, אנו מודעים היטב לסיבות ההתנקשות ונגיב בהתאם, בצורה ישירה ועקיפה באמצעות ציר ההתנגדות. התגובה תהיה נחרצת בזמן ובמקום הנכון". 

בכיר משמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
בכיר משמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מיד לאחר החיסול שיוחס לישראל, באיראן שלחו מסרים מאיימים לישראל: "תשלם מחיר כבד, היועץ שנרצח היה אחראי על יחידת התמיכה של ציר ההתנגדות בסוריה". 

מוסאווי הוא מוותיקי היועצים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה והיה אחד המלווים של קאסם סולימאני. הוא השתתף בכל שלבי הלחימה בסוריה במהלך השנים האחרונות ונחשב לאחד השליחים הוותיקים מטעם איראן באזור, ולאחד המפקדים הגדולים והבולטים של כוח קודס במשמרות המהפכה. מוסאווי היה אחראי על העברת האמל"ח מאיראן לסוריה, ואף צולם עם נסראללה וסולימאני. בשנים האחרונות, מוסאווי היה נתון למספר ניסיונות התנקשות והצליח להינצל.