מלחמת חרבות ברזל: נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן תקף היום (רביעי) את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בכך שהשווה אותו לאדולף היטלר, "פעם הם (ישראל) דיברו על היטלר בצורה מוזרה, במה אתה שונה מהיטלר?".

מגדל קלפים: בסביבת נתניהו מבינים שהממשלה בדרך לקריסה
חמאס לא יילך לעסקה עד שחיילי צה"ל יסתכלו לסינוואר ודף בעיניים | פרשנות

"הם (ישראל) יגרמו לנו להיראות כמו היטלר", המשיך. "האם נתניהו עשה משהו שהיטלר לא ביצע?". זוהי אינה הפעם הראשונה שארדואן מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות בשל המלחמה בחמאס ברצועת עזה.

כזכור, ארדואן גינה מתחילת המלחמה באופן עקבי את ישראל, ואף נאם רבות בעצרת למען פלסטין, בה אמר בין היתר: "ישראל וגורמים אחרים עומדים מאחורי ארגוני הטרור בצפון סוריה ובעיראק".

"ישראל לא הייתה מחזיקה מעמד שלושה ימים בלי תמיכת מדינות המערב", הוסיף. "אנחנו עושים הכנות להכריז על ישראל כפושעת מלחמה אל מול העולם".

מנגד, הגיב לו ראש הממשלה נתניהו שמסר: "ארדואן שמבצע רצח עם בכורדים, שמחזיק שיא עולמי בכליאת עיתונאים שמתנגדים לשלטונו, הוא אחרון שיכול להטיף לנו מוסר. צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם שנלחם ומחסל את ארגון הטרור המתועב והאכזרי ביותר בעולם, חמאס-דאע״ש, שביצע פשעים נגד האנושות ושארדואן משבח אותו ומארח את בכיריו".