משרד המשפטים בארה"ב פרסם אתמול (שישי) כי צעיר מניו ג'רזי שנעצר בקניה, הואשם בניסיון לסייע לארגון האסלאמי המיליטנטי אל-שבאב. בטענה למעשיו אמר שהוא הונע ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

מיליוני שקלים הוחרמו: המבצע נגד צינור החמצן של חמאס ביו"ש | תיעוד
לאחר שקרא לסוף שלטון חמאס: כך כינה ארגון הטרור את יורש העצר

קארם נאסר הוא אזרח אמריקאי שעבר מניו ג'רזי למצרים בסביבות יולי. הוא נסע ממצרים לקניה "במטרה להתאמן ולהצטרף לארגון הטרור אל-שבאב", כך אמרו התובעים. על פי הדיווחים של משרד המשפטים האמריקאי, נאסר נקט צעדים במטרה להצטרף ולקבל הכשרה מאל שבאב, ואף תכנן לפגוש את חברי הארגון בקניה, ולנסוע גם לסומליה כדי להצטרף לארגון הטרור. הוא נלקח למעצר על ידי הרשויות בקניה.

לפי פרסומים באינטרנט ובשיחה שנעשתה עם מקור סודי של ה-FBI ברשתות, נאסר הצהיר שהוא "חושב לעסוק בג'יהאד כבר הרבה זמן, והייתה לו מוטיבציה לכך בעקבות פיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר בישראל", הוסיפה התביעה.

תיעוד מחבלי חמאס ברחובות דרות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

א(ל)-שבאב הוא ארגון טרור סומלי הקשור לאל-קאעידה, שהוקם ב-2006 כמליציה מקומית שלחמה בכוחות סומליה הרשמית. ארצות הברית מגדירה את אל שבאב כ"ארגון טרור זר". לכן הצעיר בן ה-23 הואשם ב"ניסיון לספק תמיכה חומרית לארגון טרור זר". לפי התובעים, העונש המרבי לעבירה זו הוא 20 שנות מאסר.

ארגון הטרור אל-שבאב בפגישה עם ארגון המורדים חיזבול אסלאם, שם התאחדו באופן רשמי, 1 בינואר 2011 (צילום: רויטרס)
ארגון הטרור אל-שבאב בפגישה עם ארגון המורדים חיזבול אסלאם, שם התאחדו באופן רשמי, 1 בינואר 2011 (צילום: רויטרס)

הצעיר נלקח למעצר בניירובי ב-14 בדצמבר והובא לארצות הברית ביום חמישי, כך נאמר בהצהרה של משרד המשפטים ביום שישי. "כפי שנטען, קארם נאסר הונע על ידי מתקפת הטרור המתועבת שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, והתמסר לג'יהאד אלים כנגד אמריקה ובעלות בריתה", אמר התובע האמריקאי דמיאן וויליאמס.

משרד המשפטים אמר שהוא עוקב אחר האיומים הגוברים על יהודים ומוסלמים בארצות הברית עקב רמות גבוהות של אנטישמיות ואיסלאמופוביה הקשורים למלחמה במזרח התיכון. בתחילת דצמבר ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר כי רמת האיום הייתה כה גבוהה עד שראה "אורות מהבהבים בכל מקום".