מלכת היופי של עיראק לשנת 2017, סארה עידאן, שביקרה בישראל בשבוע שעבר ממשיכה לעורר מחלוקת בעולם הערבי. לאחר שביקרה בקיבוץ כפר עזה לפני ימים אחדים ובירכה את חיילי צה"ל ששהו במקום, עידאן מתחה ביקורת חריפה על כל מי שמכנה את ארגון הטרור חמאס, שביצע את המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, כ"התנגדות לכיבוש".

עוד היא טענה כי חמאס "פגע בכולם והזיק לתושבי עזה", כך לדבריה. עוד אמרה עידאן כי המתקפה של הארגון ב-7 באוקטובר, שבוצעה נגד הקיבוצים והבסיסים הצבאיים הישראליים ליד עזה, פגעה באלפי עובדים פלסטינים שהיו מועסקים בישראל. היא הוסיפה כי "כל מי שתומך בחמאס תומך בטרור".

בנוסף, מלכת היופי לשעבר קראה "אנחנו חייבים להתעורר ולראות את המציאות. חייב להיות שלום בין הישראלים לפלסטינים". עם זאת, הצהרותיה, כמו קודמותיהן, עוררו גל של תגובות וביקורת כלפיה ומתנגדים אחדים אף השמיצו אותה. קודם לכן, עידאן אישרה בראיון לחדשות 12 כי ביקורה בישראל נועד לחשוף את האמת על מה שקרה ב-7 באוקטובר לעשרות אלפי העוקבים שלה ברשתות החברתיות, רובם עיראקים.

היא תיארה את מה שחמאס עשה אז כ"מתקפה מתועבת וטרוריסטית", והביעה הזדהות עם ישראלים, מה שחשף אותה לסערה של ביקורת וקריאות לשלילת אזרחותה העיראקית.