לפי הדיווחים ב"ניו יורק פוסט", ביל קלינטון, נשיא ארה"ב לשעבר, צפוי להיחשף כ"Doe 36" במסמכי בית המשפט הקשורים לתביעה נגד עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין, שיפורסמו בקרוב. שמו של קלינטון מופיע למעלה מ-50 פעמים במסמכים המצונזרים, הקשורים לתביעה שהגישה וירג'יניה ג'ופרה ב-2015, אחת מקורבנותיו הרבים של אפשטיין.

רוב ההתייחסויות לקלינטון בן ה-77 מתקשרות ככל הנראה לניסיונותיה החוזרים ונשנים של ג'ופרה לסחוט אותו ולאלצו להעיד נגד אפשטיין ובת זוגו לשעבר גיסליין מקסוול, שהורשעה בסיוע לאיש עסקים בעבירות המין שלו. התובעת טענה כי פגשה את הנשיא לשעבר באי הפרטי של אפשטיין באיי הבתולה, מקום ששימש למפגשים עם נערות צעירות. אולם מקסוול הכחישה בתוקף כי קלינטון ביקר אי פעם באי, ורישומי הטיסות של אפשטיין אכן תומכים בגרסה זו, כך לפי חדשות ABC.

ג'יליין מקסוול וג'פרי אפשטיין (צילום: באדיבות הוט 8)
ג'יליין מקסוול וג'פרי אפשטיין (צילום: באדיבות הוט 8)

עוד דווח ב"ניו יורק פוסט" כי למרות זאת, תמונות של השניים יחדיו והטיסות הרבות של קלינטון במטוס הפרטי של אפשטיין מעוררות תהיות באשר לטיב הקשר ביניהם. נראה כי המסמכים לא יפלילו במישרין את קלינטון בפלילים, אך הם עשויים לחשוף פרטים נוספים על הקשרים המעורפלים בינו לבין העבריין המורשע שניצל מינית נשים ונערות צעירות.

אפשטיין הורשע ומת בכלא בשנת 2019. הוא התאבד בתאו בטרם עלה בידו לעמוד לדין על שורת פשעי המין החמורים שביצע במשך שנים ארוכות. קלינטון, יחד עם אנשי ציבור אחרים, היה חבר קרוב של אפשטיין ואף התארח בביתו וטס במטוסו מספר פעמים, כך לפי הדיווחים ב"ניו יורק פוסט".

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

גילוי המסמכים יאפשר הצצה נוספת אל תוך רשת הפשעים והעושק המיני שאפשטיין בנה בקפידה במשך עשרות שנים, תוך ניצול מעמדו החברתי וקשריו הפוליטיים. סביר להניח שיתגלו שמות נוספים של ידוענים ואנשי ציבור שהיו מעורבים בפרשה המזעזעת.