לפני מספר שבועות, רן יניב, יהודי המתגורר בבוסטון, הזמין ארוחה במסעדה. במהלך הארוחה ספג יניב יחס מזלזל מהמלצרית במקום, שהגיע לשיא כאשר כתבה לו בחשבונו "שחררו את פלסטין, תודה".

שלושה נעצרו בארגנטינה בחשד לתכנון פיגוע במכבייה
לאחר סערת ההעתקות והאנטישמיות: נשיאת הרווארד התפטרה מתפקידה

באותו יום, יניב הגיע לתהלוכה בשם "מצעד למען ישראל", במהלכה לבש חולצת טריקו עם דגל אמריקאי וישראלי עם המילים "אני תומך בישראל"."הצעידה הייתה מאוד שלווה", שיחזר יניב. "זה היה די משמח עבור אנשים שחווים את מה שאני חווה עכשיו (האנטישמיות)".

ליניב נותרו כמה שעות עד שעת היציאה של הרכבת שלו לניו יורק, לשם הוא נסע לענייני עסקים, וכך הגיע לבר צ'ינואה. "חיפשתי בר או מסעדה לאכול משהו ומצאתי את המקום הזה בביקורת כלשהי. זה נראה כמו מקום נחמד. בשלב מסוים במהלך הארוחה היה לי קצת חם ולכן הורדתי את הז'קט", אמר יניב. "ואני מניח שזה מה שהפריע למלצרית הזו".

יניב סיפר כי אותה מלצרית לא אמרה לו כלום, אבל הוא שם לב שהיא מרוחקת. "היא סוג של הניחה את המשקה שלי בקצה השולחן. היא שכחה להביא לי את הרוטב, או לתת לי סכין ומזלג", אמר יניב. "אמרתי לעצמי, 'בסדר, אני מקבל שירות גרוע'. זה היה עמוס אבל זה היה די גרוע. ואז כשקיבלתי את החשבון, למעשה הייתי חסר מילים".

יניב אמר שלקח לו כמה דקות לעבד את מה שקרה. "אפילו לא ידעתי מה להרגיש כי זה משהו שלא חוויתי בעבר בחיי". לאחר קבלת החשבון, הוא ביקש לדבר עם המנהלת, שהתנצלה על האירוע.

"אמרתי לה, 'זה לא מקובל. מה קורה כאן?'. היא נראתה בהלם והיא אמרה, 'אה, ברור שאני רוצה להתנצל. אני לא יודעת מה להגיד.’ היא הופתעה".