מאות עמודים של מסמכים לא חתומים מתביעה הקשורה לעבריין המין ג'פרי אפשטיין פורסמו היום (רביעי) בפומבי. זהו סט המסמכים הראשון שנחשף במסגרת צו בית משפט מה-18 בדצמבר, ומסמכים נוספים צפויים להיחשף בשבועות הקרובים. המסמכים, בהם חומרים שטרם נחשפו, כוללים קרוב ל-200 שמות, בהם נשיאי ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ודונלד טראמפ והנסיך אנדרו.

"רצח עם?": לקראת הדיון בהאג - המסר של ארה"ב לדרום אפריקה
"נסראללה חייב להגיב": לאחר חיסול עארורי - זו הדילמה של ישראל

המסמכים הוגשו לראשונה לבית המשפט בשנת 2015 במסגרת תביעת לשון הרע שהוגשה על ידי וירג׳ינה ג׳ופרה, שנפלה קורבן למעשיו של אפשטיין, נגד ג׳סלין מקסוול, שותפתו של אפשטיין שהואשמה בקשירת קשר לעבירות המין ומרצה עונש מאסר של 20 שנה.

המסמכים מכילים קטעים מתצהירים של מקסוול וג'ופרה, וכן תצהיר של אחת מקורבנותיו של אפשטיין, ג'ואנה סג'וברג, שתיארה את הנסיך הבריטי אנדרו נוגע בחזה שלה "בצורה מבודחת" בזמן שצילם.

סיפורה של סג'וברג פורסם בעבר, אך זו הפעם הראשונה שהתצהיר שלה נחשף. האחרונה עבדה לפעמים אצל אפשטיין, ולדבריה הוא לחץ עליה לעתים "לחרוג מרמת הנוחות שלה במתן עיסויים מיניים".

הנסיך אנדרו וג'ופרה הגיעו בעבר להסדר מחוץ לבית המשפט בתביעת ההתעללות המינית שלה נגדו, על פי מסמך בית המשפט שהוגש על ידי עורכי דינה ביום שלישי. אנדרו הכחיש את ההאשמות נגדו.

הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)
הנסיך אנדרו (צילום: רויטרס)

תמלילי התצהיר כוללים התייחסויות לכמה שמות בולטים, כפי שדווח בעבר, כולל הנסיך אנדרו וכן ביל קלינטון, נשיא ארצות הברית לשעבר.

באחד מהמסמכים הוצגה הצהרה משנת 2016 של סג׳וברג, בה טענה כי אפשטיין אמר לה בעבר כי קלינטון ״אוהב אותן צעירות״. גם הנשיא טראמפ מתואר בעדותה של סג׳וברג, שטענה כי כי במהלך טיסה במטוסו הפרטי של אפשטיין הטייס הודיע שהם יאלצו לשנות את נתיב הטיסה וינחתו בניו ג׳רזי במקום בעיר ניו יורק, ואפשטיין אמר: "נהדר, נתקשר לטראמפ ונלך לקזינו".

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

כשנשאלה אם קלינטון הוא חבר של אפשטיין, השיבה כי היא מבינה שלאפשטיין היו "עסקאות" עם קלינטון.

דוברו של קלינטון אישר ב-2019 כי הנשיא לשעבר טס במטוסו הפרטי של אפשטיין, אך אמר כי קלינטון לא ידע דבר על "פשעיו הנוראיים".

הדובר חזר אתמול על ההכחשה מ-2019 ואמר ל-CNN כי "עברו כמעט 20 שנה מאז הפעם האחרונה שלנשיא קלינטון היה קשר עם אפשטיין". יצוין כי קלינטון לא הואשם בשום פשע או עבירה הקשורים לאפשטיין.

ביל קלינטון (צילום: רויטרס)
ביל קלינטון (צילום: רויטרס)

בתצהיר שלה שנחשף טענה ג'ופרה כי מקסוול הנחתה אותה לקיים מגע מיני עם אנשים כמו מושל ניו מקסיקו לשעבר ביל ריצ'רדסון, הנסיך אנדרו, גורו הטכנולוגיה מרווין מינסקי, סוכן הדוגמנות הצרפתי הידוע ז'אן-לוק ברונל והמשקיע האמריקאי גלן דובין.

דובר מטעם דובין אמר בהצהרה ב-2019, כשהטענות של ג'ופרה פורסמו בעבר, כי "גלן ואווה דובין זועמים על ההאשמות נגדם ברישומי בית המשפט הלא חתומים ודוחים אותן מכל וכל". 

באותו חלק של התצהיר יש עדיין שלושה אנשים ששמם לא נחשף. ג'ופרה טוענת גם שמקסוול הנחתה אותה לקיים יחסי מין עם "נסיך ללא שם", "בעלים של רשת מלונות גדולה" ושם בדוי לחלוטין.

נגד אפשטיין הוגש כתב אישום ב-2019 באשמה של הפעלת רשת סחר בנשים, שבה התעלל מינית לכאורה בעשרות קטינות. אפשטיין שם קץ לחייו בכלא בזמן שהמתין למשפט. התביעה בניו יורק הגישה כתב אישום נגד מקסוול באשמת סחר בנשים שבהן היו מעורבים קורבנות רבים. היא הורשעה כאמור בשנת 2021 ומרצה עונש מאסר של 20 שנה.