מאמר מערכת במגזין הבריטי היוקרתי "אקונומיסט" מתפרסם תחת הכותרת: "נתניהו מפשל במלחמה. זה הזמן להעיף אותו". "נתניהו משבש את המלחמה", נכתב במאמר החריף שחתום על ידי מערכת השבועון היוקרתי, "הגיעה העת להדיחו. למען בטחונה, ישראל זקוקה למנהיגות חדשה. נראה שלנתניהו אין תוכנית ליום שאחרי המלחמה, מלבד אנרכיה או כיבוש צבאי ברצועת עזה. הוא הוציא מהכלל את השלטון של הרשות הפלסטינית בעזה.

"הקיצוניים בקואליציה שלו מדברים, באופן שערורייתי, על עקירת פלסטינים מהמובלעת לצמיתות. הפופולריות שלו הציבור הישראלי צנחה. בית המשפט העליון ביטל זה עתה את התיקון השיפוטי השנוי במחלוקת שלו. למען ישראל, הוא חייב ללכת. בהתחשב בטראומה של 7 באוקטובר, יורשו לא יוביל מדיניות ביטחונית רכה. אבל מנהיג ישראלי חכם יותר עשוי להבין שרעב בעזה, אנרכיה או כיבוש פתוח שם ושחיקת הגיבוי האמריקאי לא יהפכו את ישראל לבטוחה יותר".

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה כאשר השבועון בריטי מותח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. גם בעבר, קרא המגזין להתפטרותו, אולם בנימה עדינה בהרבה.

מחד, קולו של השבועון הבריטי לאו דווקא משקף את הלך הרוח בפורומים של מקבלי ההחלטות, בהנהגה הבריטית או האמריקאית. בשונה מהמדינות הלא דמוקרטיות , התקשורת של העולם המערבי מבטאת, כידוע,  שלל דעות , חלקן נוגדות את הקו המדיני הרשמי של ממשלותיהן.

מאידך, במקרה של אקונומיסט  מדובר בשבועון בעל קו שמרני, שבעבר אף תמך בנתניהו (במיוחד בהיבט הכלכלי) ושממשיך לתמוך בישראל ללא סייג, בוודאי מול ארגון הטרור חמאס. 

אם היום הקריאה לנתניהו להתפטר מגיעה מכלי תקשורת כזה, בעל אופי שמרני ולא אנטי-ישראלי,   משמעות הדבר הוא  כי קבוצת ההתייחסות של נתניהו בחו"ל משדרת אכזבה מהמדיניות שאותה הוא מוביל.