קוריאה הצפונית ירתה הבוקר (שישי) יותר מ-200 כדורי ארטילריה לאזור הימי הסמוך לגבול עם קוריאה הדרומית - כך לפי גורם צבאי במדינה הדרומית. נוכח המתיחות הביטחונית, תושבי האזור, באי יאונפייונג ובאי נוסף הסמוך לגבול, התבקשו להתפנות מבתיהם.

לאחר חיסול אל־עארורי: נסראללה ניצב בפני דילמה כבדת משקל | טל לב רם

לפי צו הפינוי הצבאי, תושבי האיים נדרשו לחפש מחסה עקב "מצב לא מוגדר" במדינה. משרד ההגנה לא אישר אם ההוראה נבעה מהירי הארטילרי של הצפון או מתרגילי קוריאה הדרומית בתגובה לכך. עם זאת, דיווחים רבים מצביעים כי המדינה הדרומית חוששת מתגובה חריפה של קוריאה הצפונית לתרגילי האש החיה, ובעקבות כך מבקשת מהתושבים הקרובים לגבול להתפנות.

ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

הודעת טקסט שנשלחה לתושבים באיים ציטטה כי "אש ימית" תבוצע על ידי כוחות קוריאה הדרומית בהמשך היום. גורם רשמי באי יאונפייונג, השוכן ממש דרומית לגבול הים השנוי במחלוקת של קו הגבול הצפוני, אמר כי הפינוי הורה לתושבים לעבור למקלטים באי לבקשת צבא קוריאה הדרומית.

הירי על ידי המדינה צפון לא גרם לנזק אזרחי או צבאי בדרום, כך לפי צבא קוריאה הדרומית. "זהו מעשה פרובוקציה שמסלים את המתיחות ומאיים על השלום בחצי האי הקוריאני", אמר דובר המטות המשולבים של המדינה.