נער יהודי בן 17, הותקף מחוץ לבית ספרו על ידי שני צעירים שניסו לכפות עליו לקרוא בקול "שחררו את פלסטין", כך דווח ב-The Times לפי עדותו של מנהל בית הספר. התלמיד שלומד ב-JFS - בית ספר יהודי לשעבר בצפון לונדון - הותקף ביום חמישי בערב.

ד"ר דיויד מודי, מנהל בית הספר, אמר כי התוקפים ניגשו לתלמיד כיתה י"ג ולאחר חילופי דברים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אחד מהם חבט בו. התקרית נצפתה על ידי מאבטחים אך החשודים נמלטו. בדרך כלל יש שני מאבטחים מחוץ למתחם בית הספר מסוף יום הלימודים ועד השעה 17:00, אך האירוע התרחש לפני סוף יום הלימודים מכיוון שהתלמיד עזב מוקדם יותר לאחר בחינות מדומות.

הפגנה פרו פלסטינאית לונדון  (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינאית לונדון (צילום: רויטרס)

עוד אמר המנהל כי בית הספר יקדים את נוכחות המאבטחים לשעה 15:00. הוא הוסיף: "לצערי, יש עדיין מספר קטן מאוד של אנשים קטנוניים המבקשים לנצל את מה שקורה בישראל ועזה כתירוץ לקידום הרצון שלהם ליצור צרות".

בית הספר JFS הוא אחד מבתי הספר היהודיים העתיקים בעולם, נוסד ב-1732 ויש בו למעלה מ-2000 תלמידים מכל רחבי לונדון והרטפורדשייר. זוהי הפנימייה היהודית הגדולה ביותר באירופה. המשטרה חוקרת את התקרית בעוד JFS עובד עם בתי ספר מקומיים כדי לזהות את התוקפים, שנאמר כי גם הם נערים.