ביום שישי בערב, טיסה 1282 של חברת התעופה אלסקה איירליינס נאלצה לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד, אורגון, לאחר שהצוות דיווח על בעיה בלחץ האוויר. אחד הנוסעים טען כי תקלה זו כללה התנפצות של פאנל וחלון במהלך הטיסה.

המטוס, שהיה בדרכו מפורטלנד לאונטריו, קליפורניה, חזר בבטחה לפורטלנד בסביבות השעה חמש אחר הצהריים (שעון האוקיינוס הפסיפי). נוסע בשם קייל רינקר, סיפר לרשת CNN כי פאנל של תא הנוסעים, כולל החלון שבו, התנתק ממקומו זמן קצר לאחר ההמראה. "זה היה פתאומי מאוד", תיאר רינקר. "רק הגענו לגובה מסוים והחלון/קיר פשוט התנתק, לא שמתי לב עד שמסכות החמצן נפלו".

כבאים ופרמדיקים הוזעקו לטפל בנוסעים לאחר הנחיתה, אך לא דווח על נפגעים עם פציעות חמורות. סרטון שצולם על ידי נוסע שהיה על הטיסה והועלה לרשתות החברתיות, הציג לפחות שני אנשים יושבים ליד ובאזור חסר החלון. אלסקה איירליינס אישרה כי התקרית אירעה בטיסה 1282, אך לא פירטה מיד פרטים בדבר האירוע. "המטוס נחת בבטחה חזרה בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד עם 171 נוסעים ושישה אנשי צוות", מסרה חברת התעופה. "אנו חוקרים את המקרה ונשתף מידע נוסף ברגע שיהפוך לזמין".

לפי אתר FlightAware, הטיסה הייתה באוויר במשך כ-20 דקות, כשהמטוס המריא בסביבות השעה 17:07 אחר הצהריים ונחת בשעה 17:27. נוסע נוסף בשם אוון סמית', סיפר לרשת החדשות KPTV מקבוצת CNN, כי הוא ישב לפחות שש שורות לפני האזור שבו אירעה התקרית. "היה בום חזק מאוד בחלק האחורי של המטוס ורעש שריקה, וכל המסכות נפלו", הוא תיאר.

טיסה במטוס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
טיסה במטוס, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

המטוס הוא מדגם 737 Max 9 וקיבל את כל אישורי הטיסה שלו ב-25 באוקטובר 2023, לפי ה-FAA. ה-FAA והמועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) יחקרו את התקרית, כך מסרו שני הגופים. בהצהרה ל-CNN, בואינג אישרה כי היא מודעת לתקרית שבה הייתה מעורבת טיסה 1282 של אלסקה איירליינס וכי היא פועלת כעת לאיסוף מידע נוסף.