הסכסוך בין ישראל וארצות הברית לאיראן מתגבר נוכח הלחימה הנוכחית בחזיתות השונות, כאשר איראן מביעה תמיכה בארגוני הטרור ואף שולחת את שלוחיה לפגע ולהטיל הרס על כל הקשור לישראל. גורמים איראנים בכירים השוויצו בשיחות עם ה"ניו יורק טיימס" באופן שבו הם, וליתר דיוק בסיס המודיעין של משמרות המהפכה בבנדר-עבאס, יזמו, דחפו, הגו והפעילו את מתקפות החות'ים על אוניות סוחר בבעלות ישראלית, וראו בפגיעה שהמהלך הסב לשיט הבינלאומי הצלחה גדולה. עם זאת, הדינמיקה בין המדינות מורכבת מאוד.

בעת היתקלות בחאן יונס: כך חיסלו לוחמי צה"ל מעל ל-10 מחבלים במכה | צפו בתיעוד
מרוץ החימוש התת-קרקעי בדרך ליו"ש? "אסור לשלול קיום מנהרות מתחת ליישובים יהודים

גורמי מודיעין אמריקאים ואירופים סיפרו ל"ניו יורק טיימס" כי הם לא מאמינים שהאיראנים רוצים סכסוך ישיר עם ארצות הברית או ישראל, שלדעתם לא יסתיים בטוב. עם זאת, נראה שהם יותר ממוכנים לתמוך בפעולות נגד ישראל וארה"ב, לאפשר התקפות, לתאם מטרה של בסיסים וספינות אמריקאיות הנושאות סחורות ודלק, ואף לשקול שימוש בנשק הגרעיני.

מנגד, כניסתה של איראן כמדינה נוספת שתתקוף ישירות את ישראל ואף את ארה"ב, עלולה להזיק לתדמיתה. כניסה למערכה, על פי גורמים אמריקאים, לא בהכרח תתרום לתדמית האיראנית. לדברי הגורמים, לאיראן אין שליטה מבצעית על רבים משלוחיה, ועוצמת התקיפות הרחק מגבול לבנון-ישראל עשויה בהחלט להוות ניצוץ לסכסוך גדול יותר.

הפיצוץ בסמוך לקברו של קאסם סולימני באיראן. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א

שלוחים איראנים בעיראק ובסוריה ביצעו יותר מ-100 התקפות מאז פרוץ המלחמה, שגררו מתקפות נגד קצרות שגרמו לנפגעים אמריקאים - אך ארה"ב לא מתכוונת לשתוק על התקיפות. ביום חמישי, פגיעת טילים אמריקאית בבגדד הרגה את מושטק ג'וואד קאזים אל-ג'ווארי, סגן מפקד מיליציה שנתמכת על ידי איראן, ש"היה מעורב באופן פעיל בתכנון וביצוע התקפות נגד אנשי צבא אמריקאים", אמר הפנטגון.